پاسخ تابناک ایلام به جوابیه علی رضایی نیا؛
گویا شما دراین مقوله دچار خلط مبحث شده ایدو مطالبه گری را با توهین واهانت ،آبروریزی مسلمان ،تحریک جوانان به نافرمانی مدنی و قد علم کردن در مقابل نماینده ولی فقیه ،وتضعیف جایگاه نماینده ولی فقیه در جامعه یکی می دانید !
کد خبر: ۴۰۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ 04 April 2017

شیخ علی رضایی نیا هفته گذشته با سخنانی در حضور تعدادی از نیروهای انقلابی وولایتمدار ایلام،با بهره گیری از جو به وجود آمده ،بدون رعایت اخلاق وحفظ حرمت افراد ،با طرح اتهاماتی ،برخی از دستگاهی اجرایی استان ومهمتراز همه نمانیده محترم ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام را به چالش کشیدند.

بدنبال انتشار فایل صوتی سخنان ایشان در فضای مجازی ، سایت خبری تحلیلی تابناک ایلام ،تنها براساس رسالت خبری خود با انتشار مطلبی تحت عنوان "خط سیر انحراف وافراط از خوزستان تا ایلام " به سخنان این روحانی محترم واکنش نشان داد.

متعاقب انتشار این مطلب بود که علی رضایی نیا با انتشار جوابیه ای ،ضمن اصرار بر گفته های سابق خویش ،تحلیل این رسانه را به نوعی زیر سوال برده وسخنان خود را در راستای سیره وفرمایش امام (ره) ورهبری درباره انتظارات از ائمه جمعه وروحانیون و بنوعی عمل به امربه معروف ونهی از منکر عنوان کرده اند.

واما پاسخ تابناک ایلام به جوابیه علی رضایی نیا:

1-شیخ بزرگوار شاید این تحلیل سایت به زعم جنابتان تکیه بر تحلیل وآسمان به ریسمان بافی تلقی شود،اما شواهد ومدارک متقن استنباطی از نحوه بیان مطالب برخودار از شیوه های نوین تخریب کلامی حضرتعالی آنچنان هویداست که امی ترین افراد جامعه چرایی ورود جنابتان به این امر خطیر! را به راحتی استنباط، بنحویکه رسانه ها واهل تحلیل وتفسیر را از وقت گذاشتن به تحلیل محتوای کلام کوچه بازاری اخیرتان بی نیاز ساخته است.

جناب شیخ ! باید درپاسخ به "گویا درمیان برخی عادات تکیه برمحتوی به جای تکیه برخبرو..ادامه بحث ؛"بعرض برسانم گویا عده ای این روزها با تفاسیر متعدد وخویش ساخته از بیانات مقام معظم رهبری به خوبی یاد گرفته که چگونه این سخنان را درراستای منافع شخصی وحزبی خود تفسیر وبرگردان نمایند،هر آینه که حرفی برای گفتن نداشته ودر بایکوت قرار گرفتند ،از سخنان معظم له برای خود سپر ساخته وبا قرار گرفتن در پشت آن سخنان ،ناجوانمردانه قلب حریفان سیاسی و...را سیبل تیرهای زهرگین انتقام خویش نمایند ،الحق والانصاف این شیوه ناجوانمردانه ای در مصاف با رقیبان خواهد بود و صدالبته دل معظم له از شیوه بهره برداری از سخنانشان خون است!

2-از اینکه فضای باز سیاسی کشورم آنچنان باز و عاری از خفقان است که هر کسی را مجال انتقاد از عالی ترین مقام کشوری واستانی را می یابد ،بسیار خرسندم ،بدون شک انتقاد سازنده وارائه راهکار سازنده واصولی از تمامی ارکان نظام ،به معنای واقعی کلمه هم عالیست وهم اثر گذار ،چرا که تمام ارکان نظام با رای وخواست مردم بر اریکه قدرت تکیه زده و همواره باید خود را در معرض انتقاد منادیان حق وعدالت ببینند. انتقاد از مسئولین وائمه جمعه وروحانیون عملی مناسب و در خور تحسین است واین رسانه هیچگاه با فلسفه انتقاد مخالفتی نداشته وندارد.اما اگر این انتقاد ها برنامه دار وهدفمند بوده ومبنایی برای شکلگیری حرکتی مرموز وخزنده در آستانه انتخابات وآنهم درراستای استفاده از تریبون های خاص به نفع افراد خاص، پاسخ شما چه خواهد بود؟

3-اگر هدف شما خیر وثواب ودرراستای عمل به یک وجوب شرعی بوده است ،پس چرا بدیهیات شرع را نادیده انگاشته وبرای عمل به یک واجب ،خود مرتکب گناه کبیره شده اید!؟

اگر هدف شما امربه معروف ونهی از منکر بوده ،پس چرا شیوه ها ومراتب امربه معروف ونهی از منکر را رعایت نکرده اید؟ مگر غیراز اینست که هدف عمده و اساسي در امر به معروف و نهي از منكر محقق شدن معروف و زدوده شدن منكر است؟

مگر در شرع مبین اسلام در بیان شیو های امربه معروف ونهی از منکر شیوه عملی آن بیشتر مورد توجه نبوده است ؟ مگر غیراز این است که اولين و مؤثرترين شيوه در امر به معروف و نهي از منكر تبليغ عملي است و يكي از مهمترين عوامل موفقيت پيامبر اكرم(ص) و ائمه(ع) در ترويج و گسترش مكتب، توجه به اين شيوه بوده است. پيامبر اكرم(ص) در اغلب كارها از قبيل كندن خندق، ساختن مسجد و برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي و .... قبل از اينكه ديگران را تشويق به اين كار كند خود پيشقدم مي شد، همچنانكه امامان معصوم(ع) به اين طريق عمل مي كردند،آیا شما برای این کار اول خود پیشقدم شده اید ؟پس این همه تاختن به شخصیت افراد اعم از بازیگران ومجریان صداو سیمای ایلام ،فروشندگان و مغازه داران ،کارمندان ادارات ومدیران دستگاههای اجرایی در جمع برای چیست؟ این شیوه نوین وانحرافی  امربه به معروف از کی به دین ما رسوخ کرده وما بیخبریم؟!

چرا در پرداختن به این وجوب شرعی احترام به شخصیت افراد را فراموش کرده اید؟مگر در شرع مقدس اسلام تاکیده نشده که دومين اصلي كه در تأثير امر به معروف و نهي از منكر در خور توجه است، احترام به شخصيت افراد مي باشد. مرتكبان منكر تا وقتي كه متجاهر به گناه نشده اند، و به طور آشكار خود را نيالوده اند محترمند و نبايد به هتك حرمت آنها پرداخت.پس این وسط چه کسی پاسخگوی لطمه به حیثیت مخاطبین شما در سخنرانی های آتشین این روزهایتان است؟

4-در موردانتخابات وآمارهای ارسالی بصورت کلی بیان فرموده اید که در کشور هرساله یک انتخابات برگزار می شود .حال درکشوری که سالانه یک انتخابات برقراراست نباید به بهانه انتخابات مطالبه رهبری را از میدان به دربرد!

اولا اینکه یا حضرتعالی در ایران زندگی نمی کنید یا ما از اوضاع سیاسی کشور بیخبریم ! زیرا این آماری که اعلام شده نمایی کلی از تمام انتخابات های برگزار شده در طول عمر بابرکت نظام را نشان داده وهیچگاه شاهد برگزاری سالی یک انتخابات در کشور نبوده ایم.

درنظام جمهوری اسلامی ایران وطبق قانون اساسی هر چهارسال یکبار انتخابات ریاست جمهوری ومجلس شورای اسلامی وخبرگان وشوراها  برگزارمی شود ،ولزوم آرام سازی فضا وپرهیز از دوقطبی نمودن آن وممنوعیت استفاده از تریبون ها وامکانات عمومی ودولتی له یا برعلیه کاندیدای خاص ممنوعیت قانونی داشته ومورد تاکید مقام معظم رهبری بوده وهست . این نشد کارکه به اسم مطالبه گری انقلابی ،بخش هایی از سخنان رهبری را بصورت گزینشی انتخاب وبر دیگر سخنان معظم له چشم بست!

اجرایی نمودن این بخش از سخنان معظم له نیز یک مطالبه گری تلقی می شود ! اگر واقعا حضرتعالی دنبال مطالبه گری هستید یقین بدانیدمطالبه گری حلال وحرام وجود ندارد!

جناب رضایی نیا ، در طول سالیان اخیر اجحاف های زیادی هم در حق مردم وهم در حق بیت المال و هم در حق رهبری صورت گرفته ومی گیرد ،شما چرا تاکنون در قبال این اجحاف ها سکوت پیشه کرده و حس مطالبه گری اتان بر انگیخته نشده است؟آیا شما باید این مطالبه گری را دقیق یکماه قبل از انتخابات اجرایی نمایید ؟ اگر می خواهید شائبه سیاسی وانتخاباتی بودن را از سخنان خودتان بزدایید ،یک کلام بفرمایید : کی کجا وچه مطالبه گری درراستای تحقق فرمایشات رهبری در طول قریب به چهاردهه از عمر انقلاب داشته اید؟

5-بنده هیچگاه خلط مبحث نکرده وبرهم زدن آرامش را با مطالبه گری یکی ندانسته ام بلکه براین باورم که مطالبه گری اگرحتی درراستای احقاق حقوق حقه هم باشد ،بایستی زمان ومکان آن هم مدنظر قرار بگیرد .گویا شما دراین مقوله دچار خلط مبحث شده ایدو مطالبه گری را با توهین واهانت ،آبروریزی مسلمان ،تحریک جوانان به اغتشاش و قدعلم کردن در مقابل نماینده ولی فقیه ،وتضعیف جایگاه نماینده ولی فقیه در جامعه یکی می دانید !همان گونه عدم تمکین به آرای مردم وترغیب مردم به نآرامی جرم تلقی می شود به همان اندازه امر به مطالبه گری از راههای غیر قانونی وقد علم کردن در مقابل ارکان نظام در استان ها نیز جرم محسوب می شود.

جناب رضایی نیا ،درهیچ جای مطلب منتشر شده ،ریش سفیدی وریاست قبیله ای به مردمسالاری دینی ترجیه داده نشده است .کما اینکه در جوامع قبیله ای نقش ریش سفیدان در شکل گیری وقوام مردمسالاری را نیز نباید نادیده گرفت .اما اگر منظور تان از طرح این موضوع ،استهزاء نقش نماینده ولی فقیه در استان در برقراری انسجام بین اقوام بوده است ،باید تاسف گفت . اگر نگرش شما به جایگاه نماینده ولی فقیه دراستان تنها بعنوان یک ریش سفید وبزرگ قبیله ای است ،پس به زعم جنابتان ،نقش ولی فقیه درجامعه بعنوان رکن رکین و یک اصل مترقی در فقه شیعه ،و جایگاه ایشان در قانون اساسی جمهوری اسلای بعنوان شخص اول مملکت چگونه می تواند باشد؟بدون شک اگر جایگاه ومراتب نماینده ولی فقیه در استان در نگاه شما اینقدر کوچک وکم اهمیت جلوه می کند !پس این همه آسمان ریسمان بافتن های شما در سنگ ولایت بر سینه زدن واین همه نگرانی ایتان برای برزمین ماندن منویات ایشان برای چیست؟ هدفتان چیست؟ اگر غیر از این است که انشااله همینطور است بهتر است به نقش وجایگاه نماینده ولی فقیه که برگرفته از حکم ولی فقیه است ارج و احترام قایل شده واز محضرشان طلب عف وبخشش کنید!

6-جناب آقای رضایی نیا ،شما دراین جوابیه با نگاه از بالاتر به مقوله برخورد نموده وخود را قایل به هرگونه استهزاء دانسته که نظر به حق شخصی از آن گذشته واز پرداختن به آن صرفنظر می کنم .اما اینکه دراین جوابیه ،قرابت دیدگاههای جنابتان با دیدگاه رییس جمهور سابق را به باد استهزاء گرفته اید مصداق همان " قسم حضرت عباس ودم خروس است "

شیوه بیان مطالب جنابتان ومحمود حمدی نژاد وکلید واژه های بکار برده شده،آنچنان نزدیک وشبیه به هم بوده که از وحدت سرچشمه جوشش فیوضات حضرات وانتخاب مکان و زمان سخنرانی ،نتیجه ای درست تر ودقیق تر از هدفمند وانتخاباتی بودن این به اصطلاح مطالبه گری !استنباط نمی شود.

7-جناب رضایی نیا،سوار شدن امام جمعه بر ماشین شاسی بلند را بعنوان یک مطالبه گری فریاد کرده اید!اگر چه اشرافی گری را در شان مسئولین نظام نمی دانم ،اما اینکه یک مقام ارشد استانی همانند سایر مدیران کل نتواند از داشتن یک خودرو مناسب دولتی  برخوردار باشد انصافا مطالبه ای ناحق وقیاسی غیر قابل قبول برای اثبات اشرافی گری ست! اگر با این دلیل بخواهید اشرافی گری را در مسئولین زیر سوال ببرید باید به عرض برسانم این یک اپیدمی است و ریشه آن را نباید دراستان کوچک ایلام جست ،اگر دنبال مطالبه گری هستید کافیست به پارکینگ مدیران ارشد کشورسری زده واز احوال آقا زادگان خبری بگیرید!راستی شما شیخ پرادو سوار ندیده یا سراغ ندارید؟خودتان چه ماشینی سوار می شوید؟

8-اما در قضیه اربعین درخصوص مخلوط کردن سهم مسئولین وزحمت مردم نیک سیرت را گوشزد نموده وبا اشاره به فرموده ای از مولای متقیان " درتفکیک دو باطل ،بیان داشته اید : یکی آن کسی که حق را شناخت (خوارج) وآن که آن را شناخت ونرفت (معاویه ) اولا باید به عرض برسانم این تفسیر شما قیاسی مع الفارق است .چون نه مردم ایلام  اهل کوفه هستند ونه مسئولین استان ما خوارج ومعاویه !

دوما اینکه حتما به رهبری ومدیریت قایل هستید ،بی شک اگر مدیریت صحیح واصولی مسئولین استان از استاندار وامام جمعه گرفته تا مدیران دستگاههای اجرایی در انسجام بخشی وهدایت این حرکت عظیم نمی بود قطعا اینچنین رضایت مقام معظم رهبری در خصوص شکل گیری حرکت عظیم وکنگره جهانی جلب نمی شد.

اما اینکه استانمان از زیرساختها رنج می برد ودر طول سنوات اخیر با وجود ضعف زیرساختها،گره های ترافیکی پدیدار شده است نباید همه این مشکلات را در سبد دولت فعلی گذاشت ،بلکه این ضعف ساختاری تداوم بی توجهی هایی است که از زمان ستم شاهی بر این مردم تحمیل شده و در طول 8سال جنگ تحمیلی رسیدگی به آن متوقف و رفع آن نیز به سرعت در حال پیگیری است.

مشکل ما اینجاست فقط نیمه خالی لیوان را می بینیم ،چرا نمی گویید مسئولین ما تمام تلاششان رابرای رفع مشکلات وزیرساختهای استان به کار گرفته و احداث جاده های چهاربانده این مسیر به سرعت در حال پیگیری واجرایی شده است ؟ حتما انتظار دارید وضعیت توپوگرافی استان و کند شدن سرعت عملیات عمرانی را هم به پای مسئولین استان بنویسیم؟این درحالیست که ما رسانه ای ها همواره در خصوص بی توجهی مسولان بالانشین به زیرساختهای اربعین و دوگانگی وتبعیض در برخورد بااین مقوله ودیگر خورجی های کشور نقد داشته وخرده گرفته ایم!

نهایتا اینکه نشر چنین مطالبی تنها پرداختن به فلسفه ورسالت کاری ما بوده وهست ،رسالت یک روحانی نیز ترویج دین واخلاقمداری است ،از خداوند می خواهم هردویمان را درتحقق اهداف و برنامه هایمان موفق گرداند ،باشد که بتوانیم همواره خدا را درتمام امور خویش حاضر وناظر بدانیم.

علی اصغر اسدی

مدیر تابناک ایلام


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
حاج آقا رضایی نیا شیرمادرحلالتان باد جانا که سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
والا بلا حرف حق زده حالا جناب اسدی با پاچه خواری جایی نمیرسی اگه تونستی یه سر بزن بین مردم ببین نظرشون چیه !درکل امام جمعه پروازی نمیخایم!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
با سلام واقعا من موندم چه اصراری به اثبات مضحک این مطلب که وقت انتخابات توسط آقای رضایی نیا یک حرکت مرموز در جریانه، کسانی که کمترین شناخت رو از این روحانی بزرگوار و خط فکرشان داره هم نظر با من نوشته های شما را مضحک و چاپلوسوسانه میبینه، قابل توجه شما تقریباً در تمام سخنرانی های که ایشان برای ایام تبلیغ به ایلام آمدن مبحث سیاسی و انتقاد از مسولین رو به هر نحوی بیان کردن، روزى که اقای هاشمی که امام جمعه بزرگوار ایشان را یک روز تکفیر کرد و روزى برای ایشان همین شخص تبدیل به مجاهدی نستوه شد، اقای رضایی نیا در هر مجلسی ایشان و همه خط فکری مرتبط با اون رو زیر شدیدترین انتقادها قرار میداد، متاسفانه امثال شمایی نبودن که به قبایشان بربخوره یا شاید شنیدید و منافع شما ایجاب نمیکرد بیانیه بدی، شما اصلا متوجه نیستین حرف اقای رضایی نیا چیه و مطالبش چیه؟ شما اشرافی گری مسؤلان را با اشرافیگری نماینده رهبری یکی میدونید؟؟؟ مردم میگن چرا نماینده رهبر ساده زیستی که امر فرموده به استفاده نکردن از وسائل لوکس و گران(و این امر برای نماینده هایشان واجب شرعی است)،چرا استفاده میشه؟ اگر امر رهبر رو اجرا نمیکنن که دیگر از انتساب به رهبری خارج میشن
ضمنا زندگی اشرافیگری اقای رضایی نیا رو خدمت شریف شما عرض کنم شاید بیانه ای دیگه علیه ایشان جهت خودنمایی منتشر کردید، ماشین شخصی ایشان پراید است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
خداروشکر که جواب های ما اینقدر حق و روشن هست که جرات انتشار مطالب رو ندارین، که مردم حقیقت رو بفهمن، در جامعه‌ای رو باید بست وقتی شمای کوته فکر سردبیر آن باشی.
مدیر پایگاه
حضرتعالی و دوستان هماهنگتان که بصورت برنامه ریزی شده وهدفمند با نیات مغرضانه ، سخنران دعوت می کنید واز طرفی به صورت هماهنگ به مطالب سایتها حمله و کامنتهای اهانت آمیز می گذارید کاملا برای مردم شناخته شده هستید.
حضرات از طریق هتاکی وتخریب وتوهین می خواهند به مطامع سیاسی وشخصی اشان برسند واین امر کاملا واضح ومبرهن است .این درحالیست در اسلام ،دین ،اخلاق واصول وارزشهایی که شما دم از آن می زنید بی اخلاقی امری مذموم ومردود است.
نکند چون براحتی آب خوردن به هرکسی دوست دارید تهت زده وپشت ولایت ورهبری قایم می شوید ،این احساس به شما دست داده که جوابهای شما روشن وحق است ؟!
یقینا مردم ما خوب می فهمند وخوب سره را از ناسره تشخیص می دهند ونیازی به قیم هایی که با توهین واهانت دنبال پیشبرد اهدافشان هستند نخواهند داشت
ایلام مکانی مناسب ومستعد برای رویش نخاله های فکری و شکل گیری جریانات لاابالی و چماق به دست و احیای جریان شعبان بی  مخ ها نبوده ونخواهد بود .
 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
خداروشکر کلام بنده اینقدر تیز بود که مجبور کرد باز بیانه بدی، دوستانی که نظر آخر منو میخونن متوجه باشن تا دیروز کلام ما غیر قابل انتشار بود و الان به برکت این کلمات همه رو منتشر کردن، به خیال خود ما رو رسوا کردن و طبق معمول قیافه حق به جانب و داعی اسلام گرفتن هیچ جریانی در کار نیست گویا شما و جریان فکری مرتبت با شما توهم توطئه دارند، شما هم خودتان را پشت قدرت حاکم پنهان کردین که به نان و نوایی برسین، در صورتی که بویی از اسلام نبردین دم از مراتب امر به معروف میزنین، قطعا در اسلامی که شما خواندید وقتی کسی از ناحق حمایت کنه هیچ فرقی با اون شخص نداره و در اون جرم شریکه، من شما را توصیه میکنم کاسه داغتر از آش نباشید،قابل توجه شما اینکه بنده اکثر اوقات مطالب اینجا رو میخونم و نظر میدم پس وهم توطئه و هماهنگی رو از خیال مبارک پاک کنید، من نمیخوام بخونم و ساکت باشم که تعبیر وَشَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ وَ تَابَعَتْ جریان فکری شما نباشم
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
بالاخره یک انسان فهیم ؛حق شناس ؛انقلابی وپیرو امام ورهبری سخنانی ایراد کردند که مطالبه ما جوانان پیرو ولایت ورهبری است خداوند نگهدارشان باشد وچاپلوسان ومتملق گویان به راه راست هدایت شوند انشاالله
من انفلابیم
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
سلام
با تملق و چاپلوسی نمیشه جلوی حقیقت را گرفت و هیچگاه ماه پشت ابر باقی نمیماند.
مواضع صریح و روشن آقای رضایی بر کسی پوشیده نیست . چرا تا انتقاد به امام جمعه محترم رسید داد همه درآمد که واویلا وا مصیبتا
اگر چاپلوسی امام جمعه نیست پرا زمانی که ایشان در منابرشان از جریانات سیاسی که مخالف یا زاویه دار با انقلاب و رهبری بودند انتقاد میکرد همه به به و چه چه میکردند از روحانی گرفته تا غیر روحانی.
مگر در تریبون نماز جمعه ایلام به بهانه موسیقی و کنسرت به آیت الله علم الهدی نتاختند پس چرا کسی نگفت به روحانیت توهین شده به سادات توهین شده
مگر فقط آقای لطفی تناینده رهبر معظم هستند؟؟؟
استاد قراءتی فرمودند برای مسءولین باب انقاد باز است
لذا کسی نباید از انتقاد رنجیده شود.
اگرچه حقیقت تلخ است ولی پذیرش آن موجب فلاح و رستگاری ست.
نجم الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
سلام مجدد
متن و نظرات رو خوندم . از اینکه فضای باز فکری و سیاسی در حال شکل گیری است بسیار خرسندم
از تعامل و شحاعت تابناک در انتشار جوابیه ها و نظرات کاربران هم صمیمانه تشکر می کنم و انصافا جای تقدیر داره که به راحتی نظرات مخالف رو منتشر می کنن .
اما بسیار مهربان تر هم میشه نوشت ، نیازی نیست که حتما نظر خودمون رو تند و تیز نگارش کنیم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار