مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با اطلاع‌رسانی درست و دقیق می‌توان در جذب گردشگران و مسافران گام‌های مطلوبی برداشت که موزه فرهنگ و آموزش در شهر قزوین از جمله آثار باستانی بوده که آماده پذیرایی از گردشگران است.
کد خبر: ۳۹۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه استانی ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان امروز در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این اداره‌کل و نمایندگان دستگاه‌های نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، شهرداری و میراث فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: سفر در تقویت روحیه افراد نقش بسزایی دارد و در دین مبین اسلام هم به آن اشاره شده است.

سالار قاسمی اضافه کرد: در آموزش و پرورش استان قزوین نگاه به اسکان مسافران، یک نگاه انتفاعی نیست بلکه در موضوع اسکان مسافران و گردشگران به دنبال ایجاد رضایت در آن‌ها در تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌های مربوطه هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به جذب بالای مسافران و گردشگران در مراکز اسکان فرهنگیان، این موضوع مطرح است که انتظار می‌رود تا دستگاه‌ها و نهادهای استان مرتبط با این موضوع با آموزش و پرورش همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نصب بنرهای ستاد اسکان در شهر و راهنمای شهری برای مسافران، زیباسازی و شاداب‌سازی مراکز اسکان، تأمین امنیت مسافران در مراکز اسکان در تعامل با نیروی انتظامی و سایر نهادها از دیگر موارد قابل توجه اقدامات این اداره‌کل است.

قاسمی ادامه داد: قزوین از مراکز ویژه گردشگری در کشور است و آثار باستانی ویژه‌ای در این استان وجود دارد که با اطلاع‌رسانی درست و دقیق می‌توان در جذب گردشگران و مسافران گام‌های مطلوبی برداشت، موزه فرهنگ و آموزش در شهر قزوین از جمله این مراکز و آثار باستانی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه گفت: اسکان فرهنگیان به جهت کمک به سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط با اقامت گردشگران و مسافران است.

مرتضی سمیعی افزود: در سال قبل ستاد اسکان فرهنگیان استان قزوین توانست رتبه 6 کشوری را کسب کند و همچنین بالغ بر 40 هزار و 448 نفر در قالب هشت هزار و 606 خانوار از مراکز اسکان فرهنگیان استفاده کردند.

وی مطرح کرد: قزوین محل گردشگری است، باید اطلاع‌رسانی دقیق و قوی در خصوص آثار باستانی این استان صورت گیرد تا مسافران بیش از یک روز در این شهر و استان حضور داشته و از آثار باستانی و ظرفیت‌های استان بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: این اداره‌کل در ایام نوروز 96، 16 پایگاه اسکان و 81 مدرسه و 792 کلاس درس را برای اسکان نوروزی آماده و تجهیز کرده است که 104 کلاس ویژه، 442 کلاس نوع الف و 246 کلاس نوع ب است.

سمیعی گفت: آثار باستانی از قبیل قلعه الموت، خانه بهروزی، حسینیه امینی‌ها، آب‌انبارها، مساجد و امامزاده‌ها، موزه فرهنگ و آموزش از جمله آثار تاریخی استان است که می‌تواند مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار