مدير دفتر حفاظت و بهره‌برداري شركت آب منطقه‌اي يزد بر ضرورت مصرف آب كشاورزي در استان يزد تأكيد كرد.
کد خبر: ۳۸۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 04 March 2017

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا حکیمی  اظهار داشت: بافق از جمله شهرستان‌های کم‌بارش استان یزد به شمار می‌رود به نحوی که متوسط بارندگی در این شهرستان سالانه 53 میلی‌متر است که این میزان در سال جاری به 49 میلی‌متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آب شهرستان بافق از چاه‌های دشت بافق، کویر دره‌انجیر و بخشی از دشت کوهبنان تأمین می‌شود، عنوان کرد: دشت بافق از دشت‌های ممنوعه است زیرا این دشت به طور میانگین سالانه 10 سانتی‌متر افت می‌کند.

حکیمی با اشاره به منابع آبی موجود در این دشت یادآور شد: در مجموع منابع آبی موجود در دشت بافق و دره‌انجیر و ... 5.5 درصد صرف شرب، 11.5 درصد صرف صنعت و 83 درصد صرف کشاورزی می‌شود.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به مصرف بالای آب در حوزه کشاورزی بر ضرورت مدیریت آب در این بخش تأکید کرد.

وی ادامه داد: کشاورزان با اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های آب کشاورزی می‌توانند در مدیریت مصرف آب در این حوزه و کاهش مصرف نقش قابل توجهی ایفا کنند.

حکیمی اظهار امیدواری کرد: با همکاری کشاورزان در شهرستان‌های مختلف استان یزد برای اجرای این طرح، شاهد صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی در استان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار