رئیس مرکز بهداشت اردبیل از آمارگیری و سرشماری جمعیت عشایری و تشکیل پرونده برای آنها با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب‌تر خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 24 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید فرهاد رئیسی صبح امروز در جلسه هماهنگی مسئولان امور عشایری و مراکز بهداشتی و درمانی در اردبیل اظهار کرد: ما به رغم ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی از طریق مراکز ثابت و سیار خودمان به جامعه عشایری به ویژه در مسیر کوچ امسال تصمیم گرفتیم تا با سرشماری دقیق و احصای مشخصات افراد نسبت به تشکیل پرونده و کنترل سلامتی جامعه عشایری اقدام کنیم.

وی افزود: در این طرح تلاش می‌کنیم تا میزان مرگ و میرها در گروه سنی زیر پنج سال کاهش یافته و یک شبکه مستقیم ارائه خدمات بهداشتی را برای گروه‌های سنی مختلف و جلوگیری از شیوع برخی بیماری‌های شاهد و ناظر باشیم.

رئیس مرکز بهداشت اردبیل یادآور شد: این سرشماری بعد از استقرار عشایر کوچ‌رو در منطقه ییلاقات به همت تیم‌های سرشماری حوزه بهداشت و درمان انجام می‌شود تا امکان ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مامایی برای جامعه عشایری فراهم آید.

رئیسی عنوان کرد: در اجرای این طرح سرشماری باید به همکاری ادارات نسبت به تأمین خودروهای شاسی بلند برای حضور در مناطق ییلاقی فراهم آید تا به سرعت این سرشماری انجام شده و زمینه برای کسب اطلاعات دقیق از خانوارهای عشایری فراهم آید.

این مسئول ضرورت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی را برای جامعه عشایری یادآور شد و ادامه داد: مسئولان امر باید نسبت به بهسازی چشمه‌ها و بهداشتی کردن آب‌های دسترسی جامعه عشایری تلاش کنند تا امکان بهره‌گیری از آنها فراهم آید.

رئیس مرکز بهداشت اردبیل در پایان سخنان خود بیان کرد: امیدواریم در قالب این سرشماری و طرح جامع اطلاعاتی که از جامعه عشایری به دست می‌آوریم بتوانیم در انجام وظایف و ارائه خدمات به جامعه پرتلاش عشایری استان که در ییلاقات مستقر شده و امکان تقویت تولید و ظهور و بروز توانمندی‌شان فراهم می‌آید حرکت مثبت و سازنده‌ای را انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار