رییس اداره منابع طبیعی وآ بخیزداری خلخال گفت: جنگل های قد کوتاه ارس و بنه این شهرستان ذخیره گاه ژنتیکی گونه های نادر درختی استان اردبیل و کشور هستند.
کد خبر: ۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 21 May 2015

به گزارش ایرنا، عباس جعفرزاده افزود: 85 درصد از سطح جنگل های استان در شهرستان خلخال واقع شده و همین عامل موجب معرفی این منطقه به عنوان یکی از شهرستان های سبز و عاری از آلودگی هوای کشور شده است.

وی بیان کرد: خلخال دارای 257 هزار هکتار جنگل و مرتع بوده که از این میزان 45 هزار هکتار را جنگل های قد کوتاه ارس و بنه تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: جنگل درختان قد کوتاه خلخال با گونه های کمیاب ارس و بنه ذخیره گاه ژنتیکی بسیار مناسبی برای تولید و پرورش این نوع درختان نادر محسوب می شود.

جعفرزاده با بیان اهمیت وجود جنگل در تولید اکسیژن و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به منطقه و پاکسازی هوا از ریزگردها افزود: هر هکتار جنگل به طور میانگین قادر به تصفیه 60 تن گرد و غبار هوا و پاکسازی هوا از ریزگردها است.

او اظهار کرد: به دلیل واقع شدن 85 درصد از مجموع جنگل های استان اردبیل در خلخال همراه با ده ها هزار هکتار باغات درختان مثمر و غیرمثمر ، این شهرستان از مناطق سبز و عاری از آلودگی هوا در کشور است.

او گفت: علاوه بر تنوع گونه های جنگلی ، این شهرستان با برخورداری از 212 هزار هکتار مرتع 21 درصد از کل مراتع استان اردبیل را به خود اختصاص داده است .

رییس اداره منابع طبیعی خلخال افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از جنگل ها در بین مردم برنامه های مختلفی در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی توسعه نهال کاری در مناطق مختلف شهرستان ، اجرای پروژه های آبخیزداری در

دو منطقه خلخال ، اجرای مانور اطفای حریق در جنگل ، اجرای طرح توسعه نهال کاری در پارک آبخیزخوجین و ده ها برنامه دیگر را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در خلخال اعلام کرد.

خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار