مروارید در جمع مردم ماژین:
"مشکلات مردم در مناطق مختلف خصوصا مناطق روستایی را رصد و به صورت ویژه پیگیری کرده و ترتیبی اتخاذ کنید که در سفرهای بعدی از بابت عمل به وعده های داده شده شرمنده این مردم فهیم نباشیم"
کد خبر: ۳۷۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 05 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ،محمدرضا مروارید با ادبیات ساده و مردمی خود خطاب به مدیران و مسئولبن حوزه های مختلف دولتی گفت: مشکلات مردم در مناطق مختلف خصوصا مناطق رویتایی را رصد و به صورت ویژه پیگیره کرده و ترتیبی اتخاذ کنید که در سفرهای بعدی از بابت عمل به وعده های داده شده شرمنده این مردم فهیم نباشیم.

استاندار ایلام که در راس هیاتی از مسئولین استانی به شهرستان دره شهر سفر کرده بود با حضور در ماژین، دورافتاده ترین بخش استان ضمن بهره برداری از چند پروژه ی مختلف در جشن انقلاب مردم این بخش شرکت کرد.

مروارید خطاب به مردم حاضر در یالن گفت:سعادتی نصیب بنده و دیگر مدیران استان و شهرستان شد تا در چنین روزهای مبارکی مهمان شما مردم خونگرم باشیم.

وی ادامه داد: در سفر سال گذشته به شهرستان دره شهر و بخش ماژین مشکلات مردم منطقه مورد بررسی قرار گرفته و مصوباتی برای رفع آنها به انجام رسید.

مروارید متذکر شد: امروز بساری از این مصوبات به انجام رسیده و یا در دست اقدام است . ولی با این وجود در بخش ماژین هنوز جا برای کار وجود داشته و باید گرد محرومیت از چهره ی این بخش زدوده شود.

استاندار ایلام خطاب به مسیولین حاضر در سالن گفت: در جلسه ی شورای اداری بخش ماژین کمبودها و نیازها را مطرح کرده تا در مورد رفع آنها تصمیم گیری شود.

نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:انقلاب اسلامی موجب شگفتی برای جهانیان شد و امروز ایران اسلامی به قدرتی تبدیل شده که مبادلات سیاسی را به هم زد و نشان داد حرفی برای گفتن دارد و امنیت امروز ایران در منطقه‌ نشانه‌ی اقتدار کشور است.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های دره‌شهر و ماژین در حوزه کشاورزی برای رفع مشکلات اشتغال تاکید کرد و افزود: دولت در این سالها خدمات قابل توجهی را به شهرستان و این منطقه محروم ارائه کرده است. ولی شدت محرومیت و نباز مردم منطقه به خدمات به اندازه ای است که به سرعت قابل مرمت نیست.

کاظم زاده ادامه داد:توسعه زیرساختهای بهداشتی و درمانی و آموزشی و ورزشی، توسعه راه ها ، گازرسانی به منازل مردم،تامین آب مورد نیاز برای شرب و کشاورزی و ..... از مهمترین نیازهای مردم منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرند.

مواردی که در ادامه به صورت تیتر وار ذکر می  شوند از جمله دیگر برنامه های سفر استاندار به سهرستان دره شهر بود.

 کلنگ‌زنی پارک یادمان شهدای شهرستان دره‌شهر

فاز اول این پروژه در مساحتی 5 هکتاری و اعتبار اولیه 900 میلیون تومانی آغاز شد.

افتتاح طرح اشتغال‌زایی توان‌خواهان شهرستان دره‌شهر

با مشارکت بهزیستی یک باب گلخانه افتتاح شده است که یکصد میلیون تومان اعتبار آن کمک بلاعوض بوده است.

در این گلخانه تولید نشاء گوجه، خیار، بادمجان و طالبی انجام می‌گیرد که زمینه اشتغال 6 معلول فراهم شده است.

افتتاح مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد در افتتاح یک باب ساختمان برای مددجویان شهرستان دره‌شهر گفت: در کل استان 1001 واحد مسکونی برای مددجویان افتتاح می‌شود که تاکنون تعدادی از آنها واگذار شده است و علاوه بر این بر روی 866 ساختمان مددجو تعمیر صورت گرفته است.

تعداد 631 واحد با مشارکت سپاه پاسداران ساخته شده است. که در سطح استان 218 میلیارد ریال هزینه شده است.
در شهرستان دره‌شهر 108 خانوار مددجو  با اعتباری بالغ بر 810 میلیون تومان صاحب مسکن نوساز شده‌اند و یا مسکن‌های آنها تعمیر شده است.

کلنگ‌زنی خانه بهداشت روستای «دلفان‌آباد» از توابع دره‌شهر

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: 55 مرکز بهداشت درمانی شهری و خانه سلامت روستایی در سطح به‌سازی و نوسازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان دره‌شهر 5 خانه بهداشت شهری و 3 خانه سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال تجهیز و نوسازی می‌شوند.

کلنگ‌زنی روشنایی معابر از خروجی دره‌شهر تا روستای کله‌جوب

برق رسانی روشنایی معابر از خروجی دره‌شهر تا روستای کله‌جوب به طول دو کیلومتر با اعتبار 150 میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.

افتتاح پل پشته‌ی ماژین

افتتاح پل پشته‌ی ماژین با سه دهنه‌ی 15 متری، و بهسازی و آسفالت 600 متر با 700 میلیون تومان هزینه دیگر طرحی بود که امروز توسط مروارید افتتاح شد.

 با بهره برداری از این پل تردد ۱۳۰ خانوار پشته ماژین و شش کانون عشایری به مرکز این بخش میسر شد.

 افتتاح فاز اول پارک ماژین

پارک ماژین با 10 هزار متر مربع زیربنا که فاز اول آن با 150 میلیون تومان اجرا شده است دیگر طرح افتتاحی بخش ماژین بود.

کلنگ‌زنی آتش‌نشانی ماژین

در این سفر ساختمان آتش‌نشانی ماژین با 260 متر مربع زیربنا و 450 میلیون تومان اعتبار کلنگ‌زنی شد.

فرماندار دره شهر در حاشیه این سفر به خبرنگار ما گفت:تعداد 27 طرح با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد و610 میلیون ریال در حوزه های عمرانی، خدماتی،ورزشی و بهداشتی در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح می شود.

وی اظهارکرد: هزینه این طرح و پروژها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

شفیع زاده افزود: کلنگ زنی پارک یادمان شهدای گمنام، احداث ساختمان آتشنشانی،اصلاح و شبکه و برق رسانی به 10 روستای شهرستان، افتتاح پل پشته ماژین، کلنگ زنی فاز اول پارک ایران، کلنگ زنی هفت خانه بهداشت روستایی و افتتاح مسکن محرومین شاخص طرحهای در نظر گرفته شده در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرحها برای 231 نفر در دره شهر اشتغالزایی می شود.

فرماندار دره شهرخاطرنشان کرد: تقویت زیرساختهای اقتصادی و تقویت صنعت و کشاورزی دره شهر زمینه اشتغال جوانان جویای کار شهرستان فراهم خواهد شد.

 شهرستان دره شهر بالغ بر 63 هزار نفر جمعیت داشته و قطب گردشگری و کشاورزی استان ایلام به حساب می آید.شهر قدیمی سیمره و تنگه ی بهرام چوبین و پل گاومیشان از جمله مهمترین آثار تاریخی دره شهر است.دره شهر قطب تولید خیار و طالبی غرب کشور نیز  می باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار