جلال میرزایی :
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به گونه ای بازارچه های مرزی را مدیریت کرد که تبدیل به معبری برای واردات کالا نشود.
کد خبر: ۳۷۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 04 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جلال میرزایی با اشاره به اشتغال پایدار برای مردم مناطق مرزی گفت: به مناطق مرزی باید با رویکرد آمایش سرزمینی نگاه کرد.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول مهران و ملکشاهی درمجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر رویکرد آمایش، باید توجه داشته باشیم که این مناطق مرزی تاثیر کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی بر امنیت ملی دارند و نباید اجازه دهیم این مناطق به دلیل نبود اشتغال، خالی از سکنه بشود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط مرزی روستاها واقع شده اند و روستائیان در این مناطق ساکن هستند، خاطرنشان کرد: باید با توجه به ویژگی های هر منطقه از نظر وجود آب و زمین های حاصلخیز ظرفیت های کشاورزی آن را فعال و احیاء کرده و آن را از حالت سنتی خارج کنیم.

مردم مناطق مرزی از فعالیت گمرک از طریق تشکیل تعاونی ها منتفع شوند

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مناطقی که برای کشاورزی مناسب نیست نیز می توان به سمت صنعت از جمله صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی حرکت کرد ، ضمن اینکه گمرکات را نیز به گونه ای فعال کرد که در انحصار عده ای خاص نباشد تا بخشی از مردم مناطق مرزی که گمرک در آن ها واقع شده از فعالیت گمرک از طریق تشکیل تعاونی ها منتفع شوند.

میرزایی خاطرنشان کرد: لایحه ای که دولت برای اشتغال روستائیان و مناطق مرزی تقدیم مجلس کرده و یک مجوز برداشت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را به دولت می دهد که کمک خوبی است و اگر این اقدام به درستی مدیریت شود،می تواند کمک موثری به توسعه این مناطق باشد.
 
بازارچه های مرزی تنها معبری برای واردات کالا نشود

وی در خصوص نقش بازارچه های مرزی در اشتغالزایی مردم ساکن در این مناطق نیز تصریح کرد:  بازارچه های مرزی از حیث اینکه منجر به ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان شده خوب است؛اما این ما هستیم که باید به گونه ای این بازارچه ها را مدیریت کنیم که تبدیل به معبری برای واردات کالا نشود، بلکه در این بازارچه ها داد و ستد باشد و کالایی فروخته و کالایی خریداری شود.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بازارچه های مرزی را به درستی مدیریت کنیم و روی آن ها نظارت داشته باشم؛فرصت خوبی برای اشتغال در مرزها و صادرات کالای داخلی به کشورهای همسایه است؛ ضمن اینکه شرکت ها و کارخانجات تولیدی کشور می توانند نمایندگی خود را به مردم این مناطق واگذار کرده و مردم در نمایشگاههای دائمی به معرفی دستاوردها و توانمندی های این شرکت ها بپردازند که هم نوعی بازاریابی و هم فروش کالا باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار