همزمان با ایام دهه مبارک فجر، موزه فرهنگ و هنر بافق در مراسمی با حضور مسوولان محلی در دبیرستان نمونه اندیشه این شهر گشایش یافت.
کد خبر: ۳۷۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 02 February 2017
به گزارش تابناک یزد،فرماندار بافق در این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ایجاد و راه اندازی موزه فرهنگ و هنر آموزش و پرورش را امری ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: این عمل گامی مثبت در جهت معرفی پیشینه و هویت این نهاد آموزشی برای نسل جدید است.
محمد زاده رحمانی گفت: نسل امروز باید بداند که در زمان گذشته باابتدایی ترین امکانات آموزشی، دانش آموزان در مدارس تحصیل می کردند و برخی آز آنها چهره های نامی در عرصه علم ، اندیشه ،فناوری و خلاقیت و ابتکار هستند.
وی با بیان اینکه گذشته ما هویت تاریخی ماست افزود: باید از تلخی ها و کمبود های گذشته برای آینده سازی کشور عزیزمان ایران اسلامی تجربه و پند بیاموزیم.
رییس آموزش و پرورش بافق هم در این مراسم با بیان اینکه این موزه در محل دبیرستان نمونه اندیشه افتتاح شد گفت: فضای این موزه دائمی 150 متر مربع و وسایل موجود در این موزه تماما مربوط به حوزه آموزش وپرورش از گذشته تا به امروز است .
علی اصغر رنجبر افزود: اسناد و عکس های متعلق به آغاز به کار آموزش و پرورش، دستگاههای کاربردی قدیمی اعم از تلفن، تلویزیون، دستگاه تایپ و تکثیر، اسلاید، دوربین فیلمبرداری و عکاسی ،انواع ضبط صوت و رادیو، آلات موسیقی، کتب درسی، دفاتر و لوازم التحریر قدیمی، لوحه های درسی، مجلات و روزنامه ها، آثار نویسندگان معاصر، دست نوشته ها از جمله وسایلی است که در این موزه نگهداری می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه قریب به دو سال است که پیگیری و جمع آوری وسایل در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: جمع آوری وسایل هزینه ای آنچنان نداشته اما به منظور تعمیر، راه اندازی،رنگ آمیزی، روشنایی و همچنین تجهیز سالن به میز و صندلی، بالغ بر 50 میلیون ریال هزینه شده است.
رنجبر تصریح کرد: این موزه، گذشته آموزش و پرورش را با امکانات اولیه، به آموزش و پرورش مدرن امروز پیوند می دهد و ذهن دانش آموزان را پرسشگر می کند.
این موزه در دهه مبارکه فجر صبح و عصر برای بازدید دانش آموزان و مردم بافق دایر است.
8500 دانش آموز در 75 آموزشگاه شهرستان بافق به تحصیل اشتغال دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار