معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری همدان گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر و رفاه حال شهروندان 26 مکان فروش و شارژ کارت بلیت های الکترونیک به صورت فعال به ارائه خدمات می پردازند.
کد خبر: ۳۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 20 May 2015

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری همدان از جایگزینی کارت های الکترونیکی به جای بلیت و پول در سیستم حمل و نقل اتوبوس های درون شهری خبر داد و گفت: امروزه به لحاظ گستردگی و تنوع ارائه خدمت شهری به شهروندان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه حمل و نقل بهره گیری از سیستم های الکترونیکی یک ضرورت به حساب می آید.

به گزارش "همدان نیوز" ، عباس صوفی افزود: با افزایش جمعیت در شهرها و همچنین افزایش آلاینده ها و ترافیک وسایل نقلیه در کلان شهرها سیستمی جامع و موثر جهت مدیریت وسایل حمل و نقل عمومی به شدت مورد نیاز خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس در شرایط مختلف اظهار داشت:تجهیز حمل و نقل عمومی به سیستم مدیریت الکترونیکی بیش از پیش احساس می شود. معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری خاطرنشان کرد:در سایر کشورهای دنیا سیستم های جامع مدیریت اتوبوسرانی چندین سال است که بومی شده و مورد استفاده قرار گرفته است به نحوی که مردم برای صرفه جویی در مصرف بنزین و راحتی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به خوبی پذیرفته اند.

صوفی تصریح کرد: سیستم اتوماسیون اتوبوسرانی سعی در استفاده ازکارت هوشمند بجای بلیت کاغذی و هوشمندنمودن تردد اتوبوسها در سطح شهر به عنوان مدیریتی یکپارچه به کلیه امور مربوط به حمل و نقل مسافر را دارد.

وی یادآور شد: سیستم بلیت الکترونیک به عنوان طرحی در راستای سرعت بخشیدن به تحقق استفاده آسان از خدمات شهری وارد عرصه شده است تا با در نظر گرفتن قابلیت‌های گوناگون، سرعت زیاد و هم‌چنین امنیت منحصر به فرد، جایگزین مناسبی برای انواع پرداخت‌های پراکنده و خرد باشد.

صوفی تصریح کرد: هدف از پیاده سازی و نصب سیستم کنترل و نظارت (a.v. l)بر عملکرد ناوگان، پیگیری تخلفات و ارسال دستورات لازم مبنی بر تغییر مسیر یا مشابه آن بوده و بدین ترتیب می‌توان عملکرد ناوگان حمل ونقل عمومی را بهینه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در کوتاه ترین فرصت بتوانیم با استفاده از این روش خدمات چشمگیری را در زمینه حمل و نقل عمومی به شهروندان فهیم همدانی ارائه نماییم.

صوفی حذف فرهنگ استفاده از پول نقد به عنوان بلیت در ناوگان حمل ونقل عمومی را با آمدن بلیت الکترونیک یادآور شد و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت جمع‌آوری، ذخیره و مدیریت اطلاعات حمل ونقل شهری به منظور بهبود و توسعه ناوگان حمل ونقل شهری مزیت دیگر الکترونیکی شدن ناوگان اتوبوسرانی است.

وی ساماندهی شبکه پرداخت کرایه سفرهای درون‌شهری را موجب اعمال مدیریت دقیق و به‌روز بر سفرهای درون شهری و مسیرهای حرکت اتوبوس‌ها و تغییر تدریجی سیاست چاپ بلیت و رهایی از مشکلات مربوط به چاپ بلیت‌های کاغذی دانست.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری همدان طرح جامع اتوماسیون اتوبوسرانی با نصب دستگاه کارت بلیت الکترونیکی و دستگاه G.p.s برروی اتوبوس های همدان را خدمت دیگری از حوزه معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری به مردم ولایتمدار همدان بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت حرکت و مسافرگیری اتوبوس ها که برای این کار ضمن نصب سیستم g.p.s در داخل اتوبوس ها،مدیریت می تواند از داخل اتاق مونیتورینگ نحوه حرکت،زمان حرکت و تعداد اتوبوس های فعال در ناوگان را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر و رفاه حال شهروندان 26 مکان فروش و شارژ کارت بلیت های الکترونیک به صورت فعال به ارائه خدمات می پردازند و شهروندان می توانند با مراجعه به کیوسک های فوق نسبت به خرید و شارژ کارت بلیت الکترونیک خود اقدام کنند.

صوفی ابراز امیدواری کرد که سازمان اتوبوسرانی همدان در آینده ای نزدیک بتواند با استقرار این سیستم مدیریت بهتری را برای خدمت هر چه بیشتر به شهروندان فهیم همدانی در ناوگان پیاده نماید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار