کد خبر: ۳۶۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 30 January 2017
تابناک / گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در استان گیلان حدود ۵ هزار یتیم و ۴ هزار و ۹۸۰ فرزند طرح محسنین را تحت پوشش داریم که ۲۶ هزار حامی در گیلان از این تعداد یتیم و فرزند محسنین حمایت می کنند و ۸۰۰ فرزند محسنین هم فاقد حامی هستند.
 
علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز در نشست با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر، اظهار کرد: دهه پیروزی انقلاب را که نماد شور ملت در مبارزه با ستم و ظلم بوده، گرامی  می داریم.
 
وی با بیان اینکه تبیین نقش انقلاب در محرومیت زدایی از اهداف کمیته همیاری فجر بوده است، افزود: تجدید عهد و میثاق با آرمان های امام و شها، جشن نمادین ازدواج ۱۱۰ نوعروس در استان، افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی در رودسر و تالش، افتتاح مرکز رفاه کودک و خانواده در لاهیجان، افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار در رودبار و لاهیجان، اهدای سبد کالا، دیدار با خانواده های محرومین در رشت، افتتاح و واگذاری ۴۵۰ واحد مسکونی در شهرستان ها، اعزام و تشرف ۱۱۰ روج تحت حمایت به امام رضا(ع)، بازدید از طرح های برتر اشتغالزایی، برگزاری نشست های هم اندیشی برای دانشجویان تحت پوشش، توزیع ۲۷۷ بخاری نفتی در مناطق محروم، برپایی ایستگاه مشاوره و خدمات پزشکی در روز ۲۲ بهمن در مسیر راهپیمایی، عیادت اعضای کمیته همیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران، برگزاری جشن انقلاب، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با ۲۰۰ جانباز سرافراز انقلاب و دفاع مقدس، واگذاری سند ملکی به روستاییان کم برخوردار، پرداخت وام های کارگشایی به مددجویان، افتتاح پروژه بیمارستانی، افتتاح خانه بهداشت، حضور در نماز جمعه و دیدار با خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های کمیته امداد استان در ایام دهه مبارک فجر است.
محمدی گفت: کمیته امداد امام ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) به جهت دستگیری از فقرا و نیازمندان و محرومیت زدایی تاسیس شد، شناسایی نیازمندان از لحاظ مادی و معنوی، توانمندسازی خانواده ها در ابعاد اجتماعی و فرهنگی به عهده کمیته امداد است و در همین راستا طی ۹ ماه نخست امسال ۷ هزار و ۷۰۰ مورد مهارت آموزی، حرفه آموزی، آموزش های لازم جهت کارآفرینی را انجام دادیم.
مدیرکل کمیته امداد گیلان در خصوص پالایش و توانمندسازی خانواده ها در بعد جمعیتی، تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۱۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون پس اعطای تسهیلات اشتغالزایی ۱۰۸هزار و ۵۷ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
وی بابیان اینکه امسال از ۱۲ بهمن بصورت رسمی فعالیت ستاد نیکوکاری در استان کلید می خورد، گفت: در استان گیلان حدود ۵ هزار یتیم و ۴ هزار و ۹۸۰ فرزند طرح محسنین را تحت پوشش داریم که ۲۶ هزار حامی در گیلان از این تعداد یتیم و فرزند محسنین حمایت می کنند، در هر ماه برای طرح محسنین متوسط ماهانه ۳۰ هزار تومان و برای ایتام ۸۰ هزار تومان پرداخت می شود. با این حال ۸۰۰ فرزند محسنین در گیلان فاقد حامی هستند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان ادامه داد: امسال به دوهزار و ۴۸۹ نفر در قالب کمک جهیزیه کمک کردیم که یکهزار و ۶۳۳ نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند و متوسط کمک هزینه خرید جهیزیه مبلغ دو میلیون تومان است.
محمدی با بیان اینکه ۵ هزار و۵۰۷ نفر از مددجویان ما مستاجر هستند، افزود: از این تعداد به یک هزار و ۲۶۹ نفر کمک هزینه پرداخت تسهیلات مسکن پرداخت کردیم، سه هزار و ۹۰۰ نفر هم در نوبت دریافت تسهیلات مسکن هستند و در طی ۹ ماه نخست امسال در مجموع ۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال کمک هزینه مسکن پرداخت کرده ایم.
وی اضافه کرد: ۴ هزار و ۹۲۶ فقره معافیت پرداخت انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری هم داشتیم. از ۱۶ شهرستان استان، ۱۲ شهرستان دارای مناطق محروم هستند که ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در این مناطق ساکن هستند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به پرداخت صدقه پیامکی گفت: مردم عزیز می توانند در سراسر کشور با گرفتن شماره *۸۸۷۷# صدقه مورد نظر خود را پرداخت کنند، همچنین شهروندان گیلانی هم برای پرادخت صدقه از طریق تلفن همراه می توانند از طریق شماره *۸۸۷۷*۰۱۳# اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار