مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: سالانه بطور متوسط افزون بر 45 هزار راس دام سبک و سنگین در سطح استان برای مصرف مردم ذبح می شود.
کد خبر: ۳۶۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 29 January 2017
به گزارش تابناک یزد،علی‌ اکبرحدادزاده در بازدید از کشتارگاه صنعتی مهریز افزود: ذبح دام ها در استان یزد در سطح کشتارگاه‌ها، زیر پوشش و نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی انجام می گیرد.
وی ادامه داد: کار نظارت و کنترل بر ذبح دام ها بسیار دقیق و جدی است بنحوی که حتی یک لاشه گوشت نیز بدون رعایت ضوابط بهداشتی در کشتارگاه های استان خارج نمی شود.
این مسئول با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در سطح کشتارگاه صنعتی مهریز و زیر پوشش قرار دادن اکثر مناطق و شهرستان های استان از آن افزود: با راه‌اندازی این کشتارگاه افزون بر 90 درصد گوشت صنعتی استان به صورت صنعتی تولید می‌شود.
حدادزاده یکی از برنامه های مهم این اداره کل را تولید گوشت مورد نیاز مردم در کشتارگاه های صنعتی به جای سنتی ذکر کرد که با جدیت و همکاری های لازم نیز انجام می گیرد.
وی همچنین به راه اندازی میدان دامی در مجموعه ای به وسعت 20 هکتار در کنار کشتارگاه صنعتی مهریز خبر داد که عرضه دام نیز برای مردم وجود داشته باشد .
کشتارگاه صنعتی مهریز یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور است و دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصدی است که افزون بر 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
این کشتارگاه با اعتبارات بخش خصوصی و شامل محل نگهداری دام، سالن اصلی کشتارگاه، بسته‌بندی‌، صنایع جنبی، واحد تبدیل ضایعات و سیستم تصفیه فاضلاب بیولوژیکی و پیشرفته یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور خواهد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار