کد خبر: ۳۶۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 28 January 2017
به گزارش تابناک یزد،جشنواره فرهنگی - ورزشی مادر با عنوان دا به معنای مادر در زبان لری، هم‌زمان با سراسر استان‌های کشور در روستای ترک آباد اردکان برگزار شد.
رضوان فرجاد دبیر این جشنواره  افزود: این جشنواره به منظور گرامیداشت مقام مادر و با حضور مادران و بانوان روستایی اردکان در بزرگترین روستای استان یزد برگزار گردید.
وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف احیاء توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی و ایجاد نشاط و شادابی در بین زنان محروم روستایی در همه رده های سنی برگزار شد.
دبیر جشنواره گفت: افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در فعالیت های فرهنگی و ورزشی و توسعه و تقویت ارزش های ایرانی - اسلامی منطبق با آئین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
فرجاد تصریح کرد: در این جشنواره شرکت کنندگان با بازیهای بومی و محلی و پخت غذاهای سنتی و محلی، اجرای آداب و رسوم محلی در مراسم عروسی و شادی و فروش محصولات محلی و گیاهان دارویی به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه در قالب این جشنواره غرفه های مختلف با هدف معرفی صنایع دستی اردکان برپا شد ادامه داد: غرفه های موجود در جشنواره نیز بیانگر آداب و رسوم مردم این شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار