مدیرکل امورعشایری ایلام با اشاره به گزارش های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش شدید باران و برف در روزهای آینده هشدار داد که عشایر و دامداران کوچرو ایلام در محدوده رودخانه و مسیر مسیل ها و جویبارها اتراق نکنند.
کد خبر: ۳۶۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 25 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی سلیمی اظهار کرد: عشایر بومی و مهمان بایدمحل مناسبی که در مسیر سیلاب نباشد به عنوان اتراقگاه انتخاب کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: از طریق ارسال پیامک ، صحبت با سران ایلات و طوایف و نیز مراجعه حضوری به محل اسکان عشایر هشدارهای لازم درخصوص امادگی برای مواجهه با بارش زیاد به دامداران کوچرو استان داده شده است.
 
وی به 11 هزار خانوار عشایر بومی و مهمان ساکن در استان ایلام توصیه کرد: در هنگام وقوع باران از حضور و نزدیک شدن به حاشیه یا بستررودخانه ها حتی اگر کم آب یا خشک باشند خودداری و از بردن دام های خود برای چرا به مناطق مرتفع به علت احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.
 
سلیمی با یادآوری اینکه در جریان سیل آبان ماه سال گذشته و فرودین ماه امسال حدود 85 میلیارد ریال به حوزه عشایر خسارت وارد شد، گفت: مسئولان امور عشایری شهرستان های مختلفی که عشایر در آنجا اسکان یافته اند برای جلوگیری از بروز خسارت و آسیب به این جامعه به طور مرتب محل اتراق این اقشار را از لحاظ جانمایی مورد بازرسی قرار می دهند تا اگر در مسیر سیلاب و بارش های تند قرار دارند محل اسکان خود را تغییر دهند.
 
وی با بیان اینکه استان ایلام در فصل کوچ زمستانی پذیرای 2 هزار خانوار عشایر با 600 هزار راس دام از استان های همدان، لرستان و کرمانشاه است، یادآور شد: به این جمعیت نیز همچون 9 هزار خانوار عشایر بومی استان هشدارهای لازم در مورد بارندگی ها داده شده است.
 
وی در خصوص تامین آب و سوخت مورد نیاز عشایر هم اظهار کرد: با وجود 33 جایگاه نفت و ذخیره حدود 600 هزار لیترسوخت و توزیع 2 هزار لیتر آب در هر 10 روز یکبار بین عشایر این قشر مشکل خاصی در زمینه مصرف آب و سوخت مورد نیاز خود ندارند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار