مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از آغاز عملیات عمرانی مجتمع 17 هکتاری کمرگ خبرداد و گفت این مجتمع در دو فاز یک و دو آغاز شد که فاز یک این مجتمع به بهره‌برداری رسید از طریق این فاز واردات مرزنشنینان که به علت نبود فضا عقب افتاده بود، عملیاتی شده است.
کد خبر: ۳۶۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 25 January 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدعلی خاشی امروز (6 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با تلاش گمرکات استان در دولت تدبیر و امید هرسال شاهد رشد مناسبی بوده‌ایم که طی یکسال اخیر با توجه به شرایط حاکم رشد بهتری را داشته‌ایم.
وی به صادارات دهه ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 4491 اظهارنامه صادراتی به ارزش 153 میلیون دلار با وزن 815 هزار تن در استان داشته‌ایم که شاهد رشد 50 درصدی اظهارنامه و 35 درصدی  وزن کالاهای صادراتی بوده‌ایم.
به گفته خاشی، عمده اقلام صادراتی از گمرکات هیدورکربن سبک، کاشی، سرامیک، سیمان، گازوئیل، خوراک طیور، آهن آلات و مواد غذایی به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و گرجستان بوده است.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به ماده 116 و خدمات 75 درصدی مرز به بقیه کشور، تصریح کرد: در بحث ماده 116 نیز 9109 فقره اظهارنامه به ارزش 587 میلیون دلار و به وزن 2 میلیون و 411 هزار تن صادرات داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته در تعداد پروانه 20 درصد، ارزش دلاری 35 درصد و وزن 155 درصد رشد شاهد بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع خروجی صادرات استان 740 میلیون دلار با وزنی بالغ بر 3 میلیون و 227 هزار تن بوده است.
مدیرکل گمرکات استان با بیان اینکه، در بحث واردات نیز این امر بیشترین واردات سهم مرزنشینان بوده  که از ابتدای سال 48 فقره اظهارنامه وارداتی تنظیم شده که این اظهارنامه‌ها به ارزش 7 میلیون و 151 هزار دلار به وزن 6178 هزار تن بوده ،افزود: در این زمینه در تعداد اظهارنامه‌های وارداتی 200 درصد، ارزش 214 درصد و وزن 221 درصد رشد داشته‌ایم.
وی افزود:: عمده اقلام وارداتی به استان برنج، شکر، تجهیزات فنی، ماشین آلادت خرد کن و احشام زنده از کشورهای پاکستان، چین، برزیل، امارات متحده عربی و افغانستان وارد شده است.
مدیرکل گمرکات استان عنوان کرد در بحث ترانزیت خارجی نیز از سال گذشته ترانزیت عمومی استارت آن زده شده و 900 دستگاه کامیون به وزن 21 هزار و 638 تن کالا انجام شده است.
خاشی یادآور شد: در بحث ترانزیت خارجی آماده‌سازی جاده ماهیرود تا جاده فرا بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که این مجوز عملیاتی شود میزان تقاضا برای خروج کالای ترانزیتی افزایش خواهد یافت.
وی از آغاز عملیات عمرانی مجتمع 17 هکتاری کمرگ خبرداد و گفت این مجتمع در دو فاز یک و دو آغاز شد که فاز یک این مجتمع به بهره‌برداری رسید از طریق این فاز واردات مرزنشنینان که به علت نبود فضا عقب افتاده بود، عملیاتی شده است.
مدیرکل گمرکات استان گفت: همچنین در راستای نزدیک شدن پرسنل به محل کار در سال 93، 21 واحد سازمانی در سربیشه و درخج خریداری شده است.
خاشی تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس مصوبه در سال 90 کمرگ موظف به تهیه ماشین آتش نشانی بود که یک عدد ماشین تهیه و در مرز مستقر شده است.
وی ادامه داد: از جمله اقدامات مهم چندساله به صورت مداوم ارائه خدمات به واحدهای تولید از محل کارخانه بوده که امکان امر برای هر واحد متقاضی امکان‌پذیر است.
مدیرکل گمرکات استان یادآور شد: اقدامات مهم در سال 93 راه اندازی سامانه جامع گمرکی کشور بوده که در استان بلافاصله بعد از راه اندازی در تهران این امر عملیاتی شده و به عنوان مهم‌ترین اقدامات گمرک استان در چند سال اخیر بشمار می‌رود.
خاشی تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق ویژه با حضور کمرگ احیا می‌شوند در سال گذشته استقرار گمرکات را در منطقه ویژه اقتصادی داشته‌ایم.
وی از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارت گمرکات کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: این اعتبارات در پروژه‌های عمرانی در مرز ماهیرود از جمله احداث سوله با ظرفیت 1600 مترمربع، ساختمانی با کاربری آسایشگاهی و اداری و احداث جایگاه سگ‌های موادمخدر هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار