معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در 10 ماه سپری شده از سال جاری، یک میلیارد و 941 میلیون و 775 هزار و 774 دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.
کد خبر: ۳۶۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 25 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جمیل شوهانی اظهار کرد: این میزان کالای صادراتی (صادرات استان و سایر گمرکات) نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 72 درصدی برخودار است.
 
وی افزود: 503 میلیون و 652 هزار و 740 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 438 میلیون و 123 هزار و 34 دلار از گمرک دیگر استان ها به عراق صادر شده است.
 
شوهانی یادآور شد: در این مدت (10 ماه سال 95) میزان صادرات کالا در استان ایلام چهار درصد و سایر گمرک های کشور 125 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از نظر وزنی نیز صادرات کالاهای استان ایلام 34 درصد کاهش و گمرکات دیگر استان 64 درصد رشد داشته است.
 
وی عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان کالای صادراتی سیمان و محصولات کشاورزی است.
 
شوهانی همچنین عمده اقلام صادراتی استان ایلام به خارج از کشور را مواد غذایی، صیفی، انواع مصالح ساختمانی، سیمان، مواد پتروشیمی، پلی اتیلن اعلام کرد.
 
روزانه به طور متوسط یک هزار دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
 
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار