رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از پیشنهاد اختصاص وام مسکن تا ۵۰ درصد قیمت ملک خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 18 May 2015

به گزارش تابناک یزد، حسام عقبایی با بیان اینکه «مرکز آمار» رشد قیمت مسکن در بیست سال گذشته را ده ها برابر اعلام کرده است، افزود: وام 15 میلیون تومانی مسکن در 11 سال پیش، 38 درصد قیمت یک واحد 70 متری را پوشش می داد اما در حال حاضر قیمت همان ملک نزدیک به 280 میلیون تومان است و اگر 60 میلیون تومان وام هم بدهند، درصد کمی را پوشش می دهد.
وی افزود: مشکل زیادی در تامین مسکن مردم دیده می شود و هنوز هم تولید مسکن در کشور سنتی و بومی است و به صنعتی سازی توجه کمی شده است.

عقبایی تصریح کرد: اگر رویکرد ساخت و ساز صنعتی شود، این تسهیلات باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، اما تسهیلات 50 یا 60 میلیون تومانی هنوز تصویب نشده و البته قرار است در اختیار مشتری مسکن قرار گیرد.
عقبایی درباره ضرورت عبور از رکود بازار مسکن هم گفت: مشکل ما نبودن برنامه جامع عملیاتی است و دولت باید در این باره لایحه بدهد یا مجلس ورود کند.

وی تاکید کرد: برنامه جامعی را باید دولت اجرایی کند که متاسفانه دولت ها در سال های اخیر برنامه ای نداشتند و شخص وزیر به لحاظ سلیقه ای این سیاست های کلان را پیگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عقبایی گفت: ورود بانک ها به فعالیت های ساخت و ساز و خرید و فروش املاک ممنوع است، اما در «شمیران» بانک های دولتی وارد ساخت و ساز آپارتمان های لوکس شده اند که با هیچ سیاست گذاری و قانونی هماهنگ نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار