فرماندار سیروان اعتدال را نگین شخصیت والای آیت الله هاشمی دانست و یادآور شد: در طول تمام دوران عمر پر فراز و نشیب سیاسی، اجتماعی خود قبل و بعد از انقلاب میانه روی و اعتدال را سرلوحه کار خود قرار داد بطوریکه توسط جریانات افراطی و جناح های سیاسی مورد هجمه قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 10 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛بهمن جلیلیان اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی یکی از بزرگترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام بود که با نگاهی به کارنامه درخشان زندگی ایشان می توان او را از سیاستمداران مطرح نظام بین الملل هم دانست.
 
وی افزود: هاشمی از همان روزهای اول شروع مبارزه همراه امام راحل و از اعضای حلقه اصلی یاران امام خمینی (ره) بود و تا پیروزی انقلاب اسلامی با جان، دل و مال خود در خدمت امام، انقلاب و مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی بود.
 
جلیلیان تاکید کرد: آیت الله هاشمی شخصیتی بود که بیشترین شکنجه ها را در زمان ستم شاهی توسط ساواک به خاطر تشکیلاتی بودن، فعال بودن، نقش محوری و اصلی داشتن در بین یاران امام و حمایت های مالی از مبارزات انقلاب متحمل شدند.
 
وی یادآور شد: در دوران انقلاب و تبعید حضرت امام (ره) ایشان رابط بین تهران، نجف و فرانسه بودند و از فردای پیروزی انقلاب اسلامی نیز از نیروهای اصلی امام راحل در تشکیل شورای انقلاب بود.
 
وی نقش هاشمی در انقلاب و نگاه امام خمینی(ره) به ایشان را بی بدیل و ویژه دانست تا جایی که بخاطر شخصیت کلیدی و مورد وثوق بودن، حکم نخست وزیری دولت موقت را به ایشان دادند تا قرائت کند.
 
فرماندار سیروان به مسئولیت های متعدد مرحوم هاشمی در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان تنها شخصیتی بودند که در تاریخ انقلاب اسلامی مسئولیت های متعددی از جمله سرپرستی وزارت کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان رهبری، فرماندهی جنگ و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشتند و از همه مهمتر وی محرم اسرار امام و رهبری و گنجینه اسرار نظام بودند.
 
جلیلیان بر نقش کلیدی و محوری هاشمی فقید در انقلاب تاکید کرد و افزود: ایشان تا واپسین لحظات عمر گرانبهایش جز سر افرازی و اعتلای نظام هدفی دیگر نداشتند و در این راستا تمام ناملایمات، تهمت ها و جفاها را تحمل کردند.
 
وی دیگر نقش مهم، تاریخی و به یادماندنی هاشمی رفسنجانی را در جریان انتقال قدرت آرام بعد از ارتحال امام (ره) و جانشینی بر حق و شایسته آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری انقلاب دانست.
 
فرماندار سیروان اعتدال را نگین شخصیت والای آیت الله هاشمی دانست و یادآور شد: در طول تمام دوران عمر پر فراز و نشیب سیاسی، اجتماعی خود قبل و بعد از انقلاب میانه روی و اعتدال را سرلوحه کار خود قرار داد بطوریکه توسط جریانات افراطی و جناح های سیاسی مورد هجمه قرار گرفت.
 
جلیلیان اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این شخصیت بزرگ الگو پذیری از امیر کبیر بزرگ در حوزه سیاست ورزی بود بطوریکه در همان اوایل شکل گیری مبارزات حق طلبانه ملت ایران به رهبری حضرت امام (ره) با نوشتن کتاب امیر کبیر، این مرد بزرگ را الگویی مناسب برای توسعه و پیشرفت ایران انتخاب کردند و گریه های ایشان در حین خواندن صفحاتی از کتاب امیر کبیر خود گویای هزاران حرف است.
 
وی به ارتباط صمیمانه و دوسویه رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی هم اشاره کرد و یادآور شد: ‌این مبارز و عالم بزرگ در تمامی سال ها با وجود برخی اختلاف نظرها در برهه هایی از انقلاب، همواره خود را رهرو و آیت الله خامنه ای را رهبر می دانستند.
 
جلیلیان گفت: در حمایت های بی دریغ از نظام و شخص رهبری همین بس که تا لحظات پایان زندگی کماکان بر شایسته و لایق بودن معظم له تاکید و اصرار داشتند و می گفتند آیت الله خامنه ای لایق ترین شخص برای رهبری نظام هستند.
 
فرماندار سیروان بر نقش دیگر هاشمی فقید مبنی بر حمایت از دولت تدبیر و عقلانیت اشاره کرد و افزود: ایشان از حامیان اصلی دولت دکتر روحانی بودند و راه را برای حاکم کردن اعتدال و عقلانیت و میانه روی در فضای سیاسی کشور هموار کردند و اینک دولت تدبیر و امید یکی از پشتیبانان اصلی خود را از دست داده است.
 
وی با دعوت از اقشار مختلف مردم سیروان برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: این مراسم معنوی روز چهارشنبه (فردا) ساعت 9 صبح در مصلای شهر لومار برگزار می شود.
 
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی به علت عارضه قلبی در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار