استاندار ایلام گفت :فتح میمک با دلاور مردی و مشارکت ایل خزل تنها یک نمونه از مشارکت خودجوش مردم در جنگ بود که منجر به آزادسازی و رفع تصرف از این منطقه حساس و استراتژیک مورد نظر دشمن شد.
کد خبر: ۳۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 06 January 2017
محمدرضامروارید روز جمعه در آیین بزرگداشت فتح میمک و عملیات ضربت ذولفقار در منطقه عمومی میمک اظهار کرد: در ماه های ابتدایی جنگ که هنوز نیروهای نظامی سپاه و ارتش به صورت منسجم شکل نگرفته بودند مردم استان ایلام کمر همت بسته و دوشادوش رزمندگان اسلام به دفاع از دیارشان پرداختند.
 
وی با اشاره به عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه عمومی میمک در حوزه سرزمینی استان ایلام افزود: عملیات غرورآفرین ضربت ذوالفقار که با فتح میمک همراه شد در همان ماه های ابتدایی جنگ موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام و مدافعان ایرانی و سرشکستگی، یاس و تحلیل رفتن روحیه عراقی ها شد البته نقش و مشارکت خودجوش و اساسی مردم استان ایلام در این عملیات و دیگر عملیات های دوران جنگ تحمیلی به خوبی تبیین نشده است.
 
استاندار ایلام از مسئولان کشوری خواست سالروز عملیات ضربت ذوالفقار و فتح میمک به عنوان نخستین پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی در تقویم ملی برای آگاهی داشتن همه مردم ایران از این واقعه مهم و تجلیل از ایثار و رشادت های مردم و عشایر ایلام ثبت شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم حماسه ساز استان ایلام خواستار راه اندازی بازارچه هلاله شمالی برای افزایش مراده های تجاری و اقتصادی با کشور عراق در منطقه عمومی میمک هستند و مسئولان استان نیز به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستند.
 
مروارید اضافه کردک منطقه عمومی میمک از منابع مطلوب آبی و اراضی حاصلخیز کشاورزی برخوردار است که در صورت توجه بیشتر می توان با کشت انواع محصولات کشاورزی موجب رونق کسب و کار و کشاورزی در این منطقه شد.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این آیین گفت: عملیات غرور آفرین ضربت ذوالفقار و فتح میمک آغاز شکست سردار قادسیه و رویای تصرف چند روز ایران اسلامی بود.
 
سردار سیدصادق حسینی افزود: مردم این استان در طول جنگ تحمیلی با همراهی و هدایت آیت الله حیدری ایلامی و رشادت های جوانانش، حماسه های زیبا و باشکوهی برای دفاع از استان و کشور خود در برابر متجاوزان رژیم بعث به نمایش گذاشتند و در این راه عزیزان خود را فدا کردند.
 
به گفته وی، در عملیات فتح میمک 300 نفر از مردم ایل خزل مشارکت مستقیم داشتند و برای دستیابی به پیروزی با شناسایی دقیق وضعیت دشمن در منطقه اطلاعات خوبی را کسب و در اختیار ارتش قرار دادند و همین مشارکت ارتش و مردم در نهایت منجر به فتح میمک و بیرون راندن متجاوزان از این منطقه شد.
 
سردار حسینی تاکید کرد: مردم استان ایلام در شرایطی که سپاه و ارتش انسجام و قدرت کافی برای دفاع از کشور را نداشتند با احساس مسئولیت و غیرت و تعصب نسبت به دفاع از خاک کشورشان وارد میدان نبرد شده و خالق حماسه های بی نظیری در جنگ تحمیلی شدند.
 
به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت فتح میمک روز جمعه 17 دی با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمع زیادی از مردم در منطقه عمومی میمک برگزار شد.
 
منطقه استراتژیک میمک در 20 شهریور سال 59 به تصرف عراق درآمد و در 19 دی ماه همان سال با همکاری جمعی از مردم و عشایر ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی از تصرف و اشغال دشمن خارج شد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار