استاندار ایلام با بیان اینکه ارتباط و برقراری رابطه با دیگران باعث ماندگاری انجمن ها و تشکل ها می شود، از احزاب و تشکل های مختلف اصلاح طلبی خواست که ارتباط خود را با لایه های اجتماعی و سایر تشکل ها و انجمن ها افزایش داده و حفظ کنند.
کد خبر: ۳۵۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 05 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در گردهمایی و مجمع عمومی دومین دوره انتخابات شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان ایلام اظهار کرد: انجمن های اسلامی معلمان باید مثل همیشه و بر پایه قانون اساسی فعالیت های سیاسی خود را دنبال کرده و انجام دهند.
 
وی افزود: در انتخابات سال آینده به ویژه با توجه به اهمیت نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا باید انجمن های اسلامی معلمان تاثیرگذاری خود را نشان دهند و حتی در چینش کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش اساسی ایفا کنند.
 
مروارید در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: بر اساس بررسی های انجام شده دکتر روحانی برای انتخابات سال آینده رقیب شاخصی ندارد.
 
وی یادآور شد: هر چند دولت یازدهم نتوانست به طور کامل خواسته های احزاب و تشکل های اصلاح طلبی را محقق کند اما شرایط برای فعالیت های انجمن های اسلامی و دیگر تشکل ها نسبت به دولت قبل بهتر و بیشتر شده است.
 
وی اضافه کرد: انجمن اسلامی معلمان به عنوان یکی از قدیمی ترین و مهمترین تشکل های حزبی و صنفی کشور از اهمیت وافری برخوردار است که اعضای آن را افراد با اخلاص، مومن و پایبند به موازین و آرمان های انقلاب اسلامی تشکیل داده اند و بر حسب شرایط زمان کارهای مدنی و سیاسی انجام می دهند.
 
مروارید با بیان اینکه ارتباط و برقراری رابطه با دیگران باعث ماندگاری انجمن ها و تشکل ها می شود، از احزاب و تشکل های مختلف اصلاح طلبی خواست که ارتباط خود را با لایه های اجتماعی و سایر تشکل ها و انجمن ها افزایش داده و حفظ کنند.
 
استاندار ایلام اظهار کرد: هدف انجمن های اسلامی معلمان و دیگر تشکل های اصلاح طلبی پیشرفت کشور و نظام با استفاده از نظرات اعضای متفکر و خلاق و در سایه پایبندی به قانون اساسی و منویات رهبری است.
 
وی با اشاره به اینکه در دولت قبل مشکلات اساسی برای فعالیت تشکل ها و انجمن های مختلف وجود داشت، افزود: به لطف نگاه باز دولت تدبیر و امید، تقریبا 70 درصد مشکلات انجمن ها و احزاب برطرف شده و در چهار سال اخیر احزاب جدیدی نیز تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
 
مروارید گفت: رهبر معظم انقلاب نظری مساعد نسبت به احزاب، تشکل ها، انجمن های صنفی و سیاسی دارند ولی آنچه مهم است تحمل نظر مخالف و انتقاد از سوی دیگر احزاب و اقشار مختلف مردم و جامعه است.
 
وی یادآور شد: انجام کارهای حزبی و صنفی در قالب تشکل و حزب با وجود زمان بر بودن و هزینه زیاد نیازمند سعه صدر و صبوری است و فعالان این انجمن ها نباید بر اساس ناملایمات زمانه دچار تندروی و افراط یا سرخوردگی و یاس شوند.
 
استاندار ایلام افزود: انجمن اسلامی معلمان به علت اینکه اعضای آن از بطن اجتماع و قشر فرهنگی هستند را همه جامعه قبول دارند این انجمن هدفش تکامل و تقویت احزاب و تشکل های صنفی و سیاسی است.
 
دومین دوره انتخابات انجمن اسلامی معلمان با حضور 60 نفر از اعضای این انجمن از آموزش و پرورش شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، دهلران، دره شهر و آبدانان برگزار شد.
 
استان ایلام چهاردهمین استان کشور در برگزاری این انتخابات در سال جاری است، در فرآیند این انتخابات از بین 19 کاندیدا برای عضویت در انجمن اسلامی معلمان 15 نفر برای مدت 2 سال از سوی اعضا انتخاب شدند.
 
این انتخابات با حضور استاندار ایلام، دبیرکل و رئیس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران، رئیس کمیته سیاسی و تشکیلات انجمن اسلامی، رئیس شورای داوری و نظارت انتخابات انجمن اسلامی کشور، معاونان استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش ایلام و جمعی از معلمان در مرکز رفاعی فرهنگیان ایلام برگزار شد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار