مدیرکل تامین اجتماعی قم خبر داد
مدیرکل تامین اجتماعی قم صدور دفترچه تأمین‌ اجتماعی بدون مراجعه به شعبه مبدأ را در راستای نیل به اهداف، سیاست‌ها و مأموریت‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی مبنی بر خدمت‌رسانی غیرحضوری به بیمه‌شدگان دانست.
کد خبر: ۳۵۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 04 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی تامین اجتماعی قم، سیدمجتبی موسوی اظهار کرد: با راه‌اندازی سرویس متمرکز صدور دفترچه درمان و عملیاتی شدن آن در تمام کارگزاری‌ها و شعب تامین اجتماعی استان قم، مراجعه بیمه‌شدگان به شعبه مبدأ بیمه‌ای خود ضروری نبوده و این امر در هر نقطه کشور و توسط هر یک از کارگزاری‌های رسمی تأمین‌ اجتماعی قابل انجام است.

وی افزود: در راستای نیل به اهداف، سیاست‌ها و مأموریت‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی مبنی بر خدمت‌رسانی غیرحضوری به بیمه‌شدگان، سرویس فوق در تامین اجتماعی استان راه‌اندازی و عملیاتی شده است.

موسوی گفت: با اجرای این طرح مشکل تردد مضاعف بیمه شدگان برای دستیابی به شعبه صادرکننده دفترچه بیمه برطرف می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه هم‌اکنون امکان تعویض یا تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی در سایر شعب سازمان فراهم است، افزود: شرط مهم تحقق امکان تعویض یا تمدید اعتبار دفترچه درمانی در سایر شعب این است که نام‌نویسی بیمه شده اصلی و افراد تبعی وی برای نخستین بار در شعبه دریافت کننده حق بیمه انجام شده باشد.

وی ادامه داد: تمام بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان می‌توانند در صورت مراجعه به شعب تامین اجتماعی سراسر کشور به جز شهر محل بیمه‌پردازی خود نسبت به تجدید و تأمین اعتبار دفترچه درمانی به شرط دارا بودن شرایط احراز و استحقاق درمان اقدام کنند.

موسوی با بیان اینکه اعتبار دفترچه‌های بیمه درمانی از اهمیت خاصی برخوردار است و این دفترچه‌ها دارای تاریخ اعتبار مشخصی هستند، تصریح کرد: تاریخ اعتبار دفترچه‌های جدید، روی جلد و تمام برگه‌های دفترچه درج شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد رضایت بیشتر و همچنین رفاه حال بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل آنان، سازمان تامین اجتماعی اقدام به افزایش مهلت اعتبار دفترچه‌های درمانی کرده است.

موسوی گفت: مدت اعتبار دفترچه‌های درمانی به شرط برقرار بودن رابطه بیمه‌پردازی در زمان مراجعه برای تأمین اعتبار دفترچه به تناسب مدت سابقه بیمه و نوع بیمه تعیین می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار