فرماندار ملکشاهی گفت:
فرماندار ملکشاهی گفت:فرهنگ مهمترین زیرساخت توسعه یک جامعه است و در یک بستر فرهنگی همه تحولات اجتماعی و سیاسی شکل گرفته است.
کد خبر: ۳۵۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 04 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛اسد قاسمی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد: این شهرستان با یک قدمت تاریخی چند هزار ساله از یک غنای فرهنگی اصیل و منحصر به فرد اسلامی - ایرانی برخوردار است.
 
وی افزود: فرهنگ مهمترین زیرساخت توسعه یک جامعه است و در یک بستر فرهنگی همه تحولات اجتماعی و سیاسی شکل گرفته است.
 
قاسمی هنرنمایی هنرمندان شاخص این شهرستان در عرصه استانی و ملی را جلوه ای از غنای فرهنگی این دیار دانست و تاکید کرد: با وجود کمبود امکانات در بخش های مختلف هنرمندان این دیار توانسته اند آثار ارزشمندی را خلق کنند.
 
وی یادآور شد: باید توسعه زیرساخت ها از جمله فضاهای هنری بیش از پیش در این شهرستان توسعه یابد تا شاهد شکوفایی استعدادهای بکر هنری جوانان این منطقه باشیم.
 
فرماندار ملکشاهی بر لزوم حفظ و صیانت از نمادهای فرهنگ و هنر اصیل این منطقه تاکید کرد و گفت: نمادهای اصیلی همچون نواها و مراسم محلی و بومی نشانگر عمق و اصالت فرهنگی مردمان دامنه کبیرکوه است.
 
قاسمی هویت، تاریخ و مذهب را سه عنصر مهم ساختار فرهنگی دانست و افزود: مردم استان ایلام و شهرستان ملکشاهی از این سه عنصر و ساختار فرهنگی به خوبی بهره مند هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه های با محتوای فرهنگ و هنر در شهرستان های مختلف برگزار خواهد شد.
 
علی محمد نیاکان مهمترین این برنامه ها را شامل اجرای جشن فرهنگ و هنر، جشنواره ایثار و شهادت، مسابقات قرآنی و انتخاب کتاب سال اعلام کرد و افزود: این ویژه برنامه ها در جهت ایجاد فضای شور و نشاط فراگیر در جامعه برگزار می شود./ف
برچسب ها: تابناک ایلام ، فرهنگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار