سومین المپیاد درون‌مدرسه‌ای دانش‌آموزان روستایی و عشایر شهرستان خاتم با حضور مسؤولان آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 03 January 2017

به گزارش تابناک یزد،کارشناس امور دانش‌آموزان عشایری و روستایی آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه برگزاری این المپیاد یک روزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال سومین دوره المپیاد درون‌مدرسه‌ای دانش‌آموزان روستایی و عشایر در شهرستان خاتم برگزار شده است.

محمدرضا عباسی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب عشایری استان یزد به شمار می‌رود، در تلاش برای مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان این مناطق هستیم.

وی عنوان کرد: برگزاری این المپیادها علاوه بر اینکه اوقاتی شاد و مفرح برای دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری شهرستان خاتم فراهم می‌کند، به کسب مهارت‌های مورد نیاز آنها نیز کمک می‌کند.

عباسی خاطرنشان کرد: تلاش شده علاوه بر فراهم آوردن فضایی شاد، صمیمی و دوستانه، فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت‌پذیری این دانش‌آموزان نیز تقویت شود.

کارشناس امور دانش‌آموزان عشایری و روستایی آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: در سومین دوره از این المپیاد، 150 دانش‌آموز از پنج مدرسه در دهستان چاهک شهرستان خاتم شرکت و در رشته‌های ورزشی و مهارتی با یکدیگر کردند.

وی افزود: در بخش ورزشی رشته‌های حلقه‌زنی، کشتی محلی، دو، ژیمناستیک، طناب‌زنی و در بخش مهارت‌آموزی رشته‌های پخت نان محلی و سنتی، پخت غذاهای سنتی همچنین اجرای سرودهای محلی و رسوم آیینی به رقابت گذاشته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار