فرماندار مهریز گفت: طرح بین المللی منارید( تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی ) با همکاری مردم و دستگاه های مختلف در این شهرستان اجرایی می شود.
کد خبر: ۳۵۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،سید محمد رستگاری  در اولین جلسه تعمیم پروژه منارید در مهریز افزود: این پروژه از سال 2010 میلادی برای دوره 5 ساله با ضمانت مالی از سوی دولت ایران و دفتر عمران سازمان ملل متحد و صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌ عنوان نماینده دولت آغاز شده است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح مهم و جهانی برای شهرستان مهریز از اهمیت بس زیادی برخوردار است که برای تحقق آن به همکاری مردم و بخصوص دستگاه های اجرایی شهرستان بسیار نیاز مبرم است.
همچنین رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز مواردی در خصوص ظرفیت های شهرستان مطرح و با اشاره به موقعیت منطقه ، ظرفیت های موجود و هدف پروژه منارید خواستار تعامل و مساعدت فرماندار جهت تدوین و اجرای این پروژه در شهرستان شد .
سید علی باقری با بیان اهمیت این طرح بین المللی و نقش آن در منطقه خواستار اقدام های لازم برای تعمیم الگو و رویکرد پروژه منارید در روستاهای نمونه شهرستان مهریز از سوی فرماندار مهریز شد.
در ادامه این جلسه دبیر کمیته مدیریت حوزه آبخیز استان یزد در سخنانی با اشاره به رویکرد و اهداف پروژه منارید در تقویت و ایجاد مدیریت یکپارچه منابع طبیعی از طریق انسجام سازمانی و جامعه محلی ، توجه ویژه به برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز توسط فرماندار شهرستان را خواستار شد.
رضا باقری ، دستاوردهای این پروژه را ساختارسازی ، جلب مشارکت مردم در مدیریت پایدار منابع آب و خاک و کمک به ایجاد و توسعه معیشت های پایدار در روستاهای پایلوت و تاثیرات مثبت آن در زندگی و درآمد جامعه محلی و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برشمرد .
در پایان مقرر گردید موضوع در جلسه شورای اداری شهرستان مهریز با دعوت از مسئولان دستگاه های اجرایی مطرح و پیگیری شود .
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری یزد و کنار جاده اصلی شمال ، جنوب کشور قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار