معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت:تاکنون 83 طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۳۵۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 03 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری روزدوشنبه درحاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس سد دویرج دهلران گفت: با540میلیارد ریال اعتبار تاکنون 83 طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف اجرایی شده است.
 
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال 600 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای اجرایی شدن طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی در استان ایلام تخصیص داده می شود.
 
معاون استاندار ایلام افزود: از مجموع یک هزار و 400 طرح راکد و نیمه فعال حوزه صنعت و تولید این استان با کمک دولت زمینه برای احیای 300 طرح فراهم است که تاکنون 83 طرح به چرخه تولید بازگشته و تا پایان سال 200 طرح دیگر نیز فعال و به مدار تولید بر می گردند.
 
عسگری از انعقاد 2 تفاهم نامه با بانک سینا در بخش روستایی و غیر روستایی خبر داد و گفت: برای هز یک از این بخش ها 200میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در بخش غیر روستایی اعتبار 200 میلیارد ریالی با نرخ سود یارانه ای جذب شده است.
 
وی با اشاره به دو نوع تسهیلات روستایی از محل اعتبارات بانک سینا و طرح توسعه روستایی افزود: مشکلی در احداث واحدهای کوچک و متوسط برای سرمایه گذاری در این استان نداریم.
 
وی با اشاره به وجود هشت سد در استان ایلام، دریاچه پشت این سدها را محل مناسبی برای اجرای طرح های حوزه گردشگری و پرورش ماهی در قفس دانست و تاکید کرد: در سد سیمره اکنون هشت مورد و سد دویرج نیز یک مورد طرح پرورش ماهی در قفس اجرایی شده است.
 
وی با اشاره به ظرفیت کنونی 40 تنی سد دویرج در پروش ماهی افزود: این ظرفیت وجود دارد که این تا سقف یک هزار تن نیز افزایش یابد و در این صورت از سد دویرج و سیمره امکان تولید 2 هزار تن ماهی به روش پرورش در قفس وجود دارد.
 
فرماندار دهلران نیز در حاشیه این بازدید به ظرفیت های دهلران در حوزه های مختلف برای طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تاکنون از 609 طرح اقتصاد مقاومتی این شهرستان 292 طرح با اعتباری بیش از 340 میلیارد ریال اجرایی شده است.
 
سید حسینعلی موسوی افزود: برای طرح پرورش ماهی در قفس سد دویرج این شهرستان 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و این طرح زمینه اشتغال 100 نفر را فراهم کرده و طرح های مشابه می تواند نقش موثری در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه داشته باشد.

20 هزار میلیارد ریال برای طرح ان جی ال دهلران هزینه می شود
معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار ایلام در بازدید از مراحل اجرایی طرح ان جی ال دهلران هم گفت: در مجموع 20 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح صنعتی هزینه می شود.
 
حشمت اله عسگری یادآور شد: با قرار داد جدید از طریق صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار برای این پروژه صنعتی مهم تامین تسهیلات می شود.
 
وی با بیان اینکه با وجود گذشت چند ماه از کلنگ زنی این پروژه، عملیات اجرایی آن به خوبی ادامه دارد، افزود: این واحد با هدف جمع آوری گازهای همراه نفت و به منظور تامین خوراک پتروشیمی دهلران در فاز اجرایی قرار گرفته است.
 
عسگری از اقدامات در بخش های مختلف این پروژه اعم از زیرساختی، خاکبرداری و ساختمانی خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون در بخش بدنه اصلی کار مشغول انتخاب پیمانکار هستند که در پیک کار 2 هزار نفر در این پروژه مشغول بکار خواهند شد.
 
وی گفت: مسئولان باید پیگیر باشند تا نیروهای مورد نیاز در این پروژه از میان نیروهای بومی انتخاب شوند تا گامی هم در جهت اشتغال جوانان برداشته شود.

بهره برداری از کانون شکوفایی خلاقیت و نوآری دهلران
در آیینی با حضور معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، جمعی از مدیران استان و فرماندار و مسئولان محلی دهلران، کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری این شهرستان مرزی به بهره برداری رسید.
 
مدیر پارک علم و فناوری استان ایلام در آیین گفت: پارک علم و فن آوری ایده ها را به سمت تجاری سازی و تولید محصول سوق می دهد.
 
کامران طاهرپور افزود: در این کانون از نظر فضا و امکانات از صاحبان ایده های برتر جمایت می شود و وام های کم بهره نیز به طرح های آنها برای اجرایی شدن، پرداخت می شود.
 
وی با بیان اینکه ایده های برتر در زمینه مشاوره شرکت در کارگاه ها و نمایشگاه ها نیز مورد حمایت قرار می گیرند، به وجود سه شرکت دانش بنیان در استان ایلام اشاره کرد و گفت: شرکت هایی که در کانون های دانش بنیان شکل می گیرند از طریق صندوق کار آفرینی حمایت می شوند.
 
طاهرپور تاکید کرد: این مکان با توجه به ظرفیت های شهرستان دهلران و فراهم کردن زمینه برای بروز و ظهور و حمایت از ایده ها و طرح های برتر ایجاد شده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار