رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد گفت: دوربین‌هایی که برای ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر یزد نصب شده، فقط به درد ثبت جریمه می‌خورد و بازدارندگی از تکرار تخلف ندارد.
کد خبر: ۳۵۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 02 January 2017

به گزارش تابناک یزد،وحیدرضا خباز زاده یزدی در جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: دوربین‌هایی که به منظور ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر یزد نصب شده باید علاوه بر ثبت تخلفات و جریمه رانندگان، ویژگی مهم‌تری نظیر بازدارندگی از تکرار تخلف داشته باشند که اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: پیش از این تخلفات رانندگان به آنها پیامک می‌شد یا نامه‌ای به فاصله‌های کوتاه از پلیس راهنمایی و رانندگی به آدرس رانندگان ارسال می‌شد اما اکنون سیستم پیامک به طور کامل حذف شده و نامه‌ها نیز اگر ارسال شود، با فاصله‌های دو تا سه ماهه از زمان ثبت تخلف ارسال می‌شود.

خباز زاده یزدی تاکید کرد: ابتدا بر این باور بودیم که نصب این دوربین‌ها سبب کنترل سرعت و کاهش تخلفات رانندگی می‌شود اما متأسفانه اکنون این دوربین‌ها بلای پول مردم شده و نارضایتی بسیاری از آنها را به دنبال داشته اشت.

وی خاطرنشان کرد: این دوربین‌ها خاصیت بازدارندگی از تکرار تخلف را ندارند زیرا تقریبا در همه موارد راننده اصلا متوجه جریمه شدن خود نمی‌شود و تا زمانی که برای گرفتن خلافی مراجعه نکند، از میزان جرائمی که برایش در نظر گرفته شده آگاه نمی‌شود.

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: برخی افراد حتی جریمه‌های 2 تا 3 میلیونی نیز داشته‌اند اما متوجه جرائم خود نشده‌اند یا اینکه برخی افراد مسیر منزل تا محل کار خود را هر روز طی می‌کنند اما متوجه تخلفی که مرتکب می‌شوند، نیستند.

وی تصریح کرد: بر این اساس معتقدیم این دوربین‌ها فقط بلای پول مردم شده و نارضایتی آنها را به دنبال داشته و به نظر می‌رسد رویه فعلی باید بهبود پیدا کند.

خباز زاده یزدی همچنین با انتقاد از اینکه بخشی از جرائم رانندگی طبق قانون باید به انجام امور شهری اختصاص پیدا کند، افزود: لازم است بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد تا مشخص شود چه بخشی از این پول در این بخش وارد شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار