استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با بیان اینکه در اجرای این قانون، یک نفر به تعداد نمایندگان استان ایلام هم اضافه خواهد شد، گفت: این طرح در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مصوب شده و فعلا در مراحل ابتدایی و مقدماتی است.
کد خبر: ۳۵۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 30 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛استان ایلام با حدود 600 هزار نفر جمعیت دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است که 2 نماینده از شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در قالب حوزه انتخابیه ایلام و یک نماینده نیز از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در قالب حوزه انتخابیه دهلران (جنوب استان) به خانه ملت راه پیدا می کنند.
 
براساس ارزیابی های انجام شده با توجه به افزایش جمعیت امکان اضافه شدن یک نماینده به جمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی دوره دوازهم وجود دارد که از هم اکنون گمانه زنی برای تغییر در حوزه های انتخابیه این استان آغاز شده است.
 
محمدرضا مروارید شامگاه پنجشنبه در سخنانی با مردم دهلران و آبدانان که در فضای مجازی منعکس شد، با تجلیل از نقش بارز مردم این 2 شهرستان در عرصه های مختلف دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در اجرای قوانین مصوب هر 10 سال یکبار و براساس شاخص های افزایش جمعیت، بین 20 تا 40 نفر نماینده به حوزه های انتخاباتی استان های کشور اضافه می شود که این قانون از 17 سال پیش تاکنون اجرایی نشده و قرار است بزودی این مصوبه اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه در اجرای این قانون، یک نفر به تعداد نمایندگان استان ایلام هم اضافه خواهد شد، افزود: این طرح در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مصوب شده و فعلا در مراحل ابتدایی و مقدماتی است.
 
به گفته وی، بعد از مشاوره با نمایندگان ادوار استان در مجلس شورای اسلامی و تجمیع نظرات کارشناسی و لحاظ کردن همه التزامات اجتماعی و جغرافیایی به وزارت کشور ارسال می شود.
 
مرواید با تاکید بر همکاری مردم و نخبگان در پختگی و پالایش این طرح، اضافه کرد: همه اخبار و گفت و شنودهایی که در این روزها مطرح شده و موجب اظهارنظر و واکنش های اجتماعی مردم شده فقط در حد پیشنهاد و ارزیابی است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
 
وی افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت ارزشمند برای ارتقای قدرت چانه زنی دانست و یادآور شد: این طرح بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال آینده، در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایی شدن این موضوع همه التزامات اجتماعی، پیوست های فرهنگی و پیشینه تاریخی مناطق مختلف مورد توجه قرار می کیرد.
 
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از هزینه شدن 500 میلیارد تومان در سه سال گذشته برای تقویت و تکمیل زیر ساخت های شهرستان دهلران نیز خبر داد و گفت: با هماهنگی مسئولان کشوری، 350 میلیار ریال از محل صندوق ذخیره ملی برای تکمیل سدمیمه و دیگر طرح های نیمه تمام این شهرستان تخصیص یافته و در آینده نزدیک از محل اعتبارهای این صندوق مشکل سد ورگر شهرستان آبدانان نیز بر طرف می شود.
 
مروارید تونل کبیرکوه را یکی از مهمترین طرح های راهبردی و راهسازی کشور دانست و افزود: در تلاشیم با اجرایی شدن کریدور مسیر پلدختر - دره شهر و تکمیل تونل کبیرکوه، بخشی از بار ترافیکی ناوگان حمل و نقل غرب و شمالغرب کشور به سمت آبدانان و دهلران و مرز مهران هدایت کنیم.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: مجوز بازارچه مرزی چیلات دهلران از طریق دبیرخانه شورای امنیت ملی گرفته شده و از طریق وزارت امور خارجه دنبال جلب موافقت طرف عراقی برای راه اندازی و عملیاتی کردن این مرز بعنوان یک معبر قانونی هستیم.
 
وی با اشاره به توانمندی های اقتصادی و صنعتی شهرستان دهلران خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر مشکل بن بست جاده ای مسیر حاضرمیر بر طرف شده و با استفاده از اعتبارهای صندوق ذخیره ملی و قرارگاه خاتم الانبیای سپاه، مشکلات و تنگناهای ارزی و ریالی کارخانه سیمان، پتروشیمی و ال ان جی این شهرستان هم مرتفع می شود.
 
مروارید افق و چشم انداز آینده استان را امیدوار کننده ارزیابی کرد و افزود: بهره برداری از تونل کبیرکوه علاوه بر گشایش چشمگیر گره های ترافیکی و ترانزیتی بخشی از کشور، زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصادی در بخش های جنوبی استان ایلام را نیز فراهم می کند.
 
استاندار ایلام در ادامه ارتباط های مردمی و اجتماعی خود شب گذشته بمدت 2 ساعت در جمع گروه چهار هزار نفری همدلی شهرستان های آبدانان و دهلران حضور یافت و بطور مستقیم پاسخگوی سئوالات مختلف مردم این 2 شهرستان شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار