جلسه هم اندیشی بررسی وضعیت و چشم انداز توسعه بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره به منظور بررسی روندتوسعه سیاسی ،اجتماعی واداری این بخش برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 29 December 2016
به گزارش تابناک  ایلام؛ بخشدار هندمینی در این جلسه که عصر پنج شنبه برگزار گردید گفت :شرط اولیه برای رسیدن به عمران وتوسعه  و آبادانی در همه زمینه ها و به صورت همه جانبه ایجاد زمینه توسعه است چرا که توسعه یک فرآیند طولانی و روزافزون است و به وجود یک یا چند پروژه مربوط نمی شود.

مهرداد کریمی افزود :توسعه همانند یک آیینه شکسته است که هر کس قطعه ای از آن را بر می داردو در زمینه های عمرانی ،انسانی ،اقتصادی و اشتغال قابل بررسی است که در این زمینه نگا ههای متفاوت و نقد های منصفانه کارگشا هستند.

معتمدین منتخب مردم بخش هندمینی دراین جلسه مشکلاتی را به عنوان خواسته های عمومی بخش مطرح کردندکه شامل وضعیت استقرار ادارات ،سایت دفع زباله،مشکل اعتبارات دهیاری ها ،استقرار پاسگاه انتظامی ،وضعیت استقرار بهداری و پزشک در چشمه شیرین از جمله این موارد بودند.

عدم استقرار ادارات با وجود اهدای زمین از طرف مدیریت سد و نیروگاه سیمره به عنوان خواسته اصلی و مهم مردم ومعتمدین بخش هندمینی مطرح شد.

بهداری چشمه شیرین و حضور پاره وقت ونامنظم تنها پزشک مستقر دراین مرکز با وجود دهگردشی در روستا های تحت پوشش  نیز ازجمله مهم ترین نیازهای مطرح شده بود.

کریمی در مورد استقرار ادارات در بخش گفت : در مصوبات اولیه هیات دولت فقط استقراربخشداری پیش بینی شده بودکه علت اصلی عدم استقرار ادارات نیز این موضوع می باشد و پیگیری ها در مورد این موضوع ادامه دارد.

وی گفت :کارشناسان تقسیمات کشوری برای ارزیابی استقرارشهرداری درمرکز بخش حضور یافته اند که شاخص هایی مانندجمعیت و درامد زایی را بررسی نمایندو پرونده تشکیل شهرداری در وزارت کشور در ردیف نهایی شدن قرار دارد.

وی در پاسخ اعتراض دهیارروستای زید درمورد وضعیت سایت زباله گفت :این سایت در سال 90 در کمیته تخصصی راه و شهرسازی مصوب شده است که مقرر شده است با هماهنگی شهرداری بدره ،سد سیمره ومشارکت دهیاریها ساماندهی شود.

بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره است که با وجود ارتقای اداری از دهستان به بخش  تاکنون شاهد هیچ گونه تغییر ملموسی دراین راستا نبوده است و عدم اشتغال باعث بروز مهاجرت شده است که این پدیده به صورت چشمگیری بر تمام شاخص های موجود درمنطقه تاثیرگذاربوده است ./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار