استاندار کرمانشاه :
اسدالله رازانی گفت: درکشور میانگین سپرده گذاری ۱۱ و نیم میلیون تومان و در کرمانشاه ۴ میلیون است و این درحالیست که متوسط سرانه سپرده گذاری در استان یک سوم کشور است.
کد خبر: ۳۵۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 28 December 2016
  
به گزارش خبرنگار تابناک ؛اسدالله رازانی در نشست خبری با خبرنگاران برگزار شداظهار داشت:نرخ تشکیل سرمایه و سپرده در بانک ها استان ما بسیار ضعیف است که بخشی از آن مربوط به آداب و رسوم و مصرف در غرب کشور مثل مراسم ها عروسی و عزا که هزینه بالایی دارد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان: از ۴۹ کیلومتر طرح گرمسیری، ۴۸ کیلومتر حفاری شده، که تاکنون 48 کیلومتر و 200 متر آن اجرایی شده و تنها 800 متر این پروژه باقی مانده است و۹۰۰ میلیون مترمکعب آب را به دشت های سرپل و گیلانغرب و مهران و تا حدودی دهلران منتقل کند و تاکید رییس جمهور در اتمام انتقال آب آن تا پایان سال بود و امیدواریم این پروژه که بزرگترین پروژه در تاریخ کرمانشاه و بزرگترین پروژه عمرانی کنونی کشور است در موعد مقرر به پایان برسد .

رازانی افزود: دولت آقای روحانی تصمیم گرفته همه مراکز استان را به خطوط ریلی  متصل کند و تاکید برآن شد که پروژه راه آهن کرمانشاه نیز باید تا پایان سال به نتیجه برسد و دراین هفته ریل گذاری از فیروزان به کرمانشاه و بالعکس انجام خواهد شد و همچنین طبق دستور وزیر قرار اولیه ای مبنی بر رسیدن قطار به کرماتشاه تا ۳۱ فرودین ۹۶ تنظیم شد.

وی اظهار کرد: راه آهن و خطوط ریلی سرنوشت سازترین اقدام زیربنایی توسعه در کرمانشاه و استان های دیگر است،و برای این موضوع حاضر به مناظره هستم و یکی از دلایل مزمن شدن مشکلات کرمانشاه نبود خطوط ریلی است زیربنای توسعه در این دولت اجرایی شده وبدون خطوط ریلی توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد و امیدواریم به زودی پروژه به اتمام برسد و صدای سوت قطار شنیده می شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پروژه مورد بحث دیگر در دیدار با رئیس جمهور کارخانه خودروسازی ایران خودرو صحنه بود که در سفر رئیس جمهور مصوب شد در مصوبه اولیه تا ۱۰۰ هزار خودرو پیشنهاد شد بعد تولید به۱۰ هزار تبدیل شده بود و دوباره به صد هزار هدف اولیه برگردد و هدف درازمدت این پروژه تغییر نوع خودرو تولیدی و بروزباشد و فعلا سمند مورد نظر است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد:این پروژه بایددر فاز اول با تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال و با اشتغالزایی مستقیم حدود ۵۰۰ نفر در مرحله اول به بهره برداری برسد.

رازانی ابراز داشت: مواردی مانند چون سومار، کریدور گردشگری، تقویت اعتبارات استان در سال  ۹۶ ، تخصیص منابع برای ارتقا شاخص های استان، درخواست کارگروه بررسی علل توسعه نیافتگی برخی از استان ها، اجازه ورود برای ماشین آلات راه سازی و معدنی از عراق، راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد غرب - خسروی نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت:در استان حداکثر همدلی بین نیروهای نظام وجود دارد و ما چالش های خاصی نداریم اما استان ما ترکیب اقوام و مذاهب همچون اهل حق و اهل سنت مختلف در استان داریم که بادستور  رئیس جمهورقرار شددر سطح ملی استفاده بیشتری از میان پیروان این فرق ومذاهب شود تا حداقل برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی بعد از دولت موقت سفیر اهل سنت انتخاب شود و دستور دادند که حتی برای رده های سیاسی مثل سفارت، کنسولگری وزارتخانه ها نیز صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ۳۷۰ کیلومترهم مرزی با عراق گفت: در دو دهه پس از صدام حاکمیت عراق با ما مشکل ندارد اما حاکمیت آنجا مخدوش ایست و مرز برای ما فرصت و تهدید است. سرمایه گذار بدنبال جای امن برای سرمایه گذاری است و با تاکید رییس جمهور قرارشد نهادهای امنیتی و شورای عالی امنیت ملی بصورت ویژه در این زمینه وارد عمل شوند  تا وضعیت بهتری جهت اشتغالزایی و سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی اظهار کرد: دولت سال ۹۴ را بدترین سال مالی همه دوره های پس از انقلاب ذکر کرد و ما هم رنج بردیم سال ۹۵ این گونه نیست و دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان  منابع تامین کرده  تا برای پروژه ها اختصاص دهد.

وی بیان کرد: راه آهن کرمانشاه ۱۴۹ میلیارد تومان بودجه داشت و که  قرار بود در سفر رئیس جمهور ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیص دهد که تا کنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی به جای ۱۴۹ میلیارد ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده که بخشی نقدی، بخشی اوراق و اسناد و خزانه است و به منزله نقدینگی است.

رازانی گفت: ما در یک پروژه بزرگ و دو پروژه متوسط مشکل سرمایه گذاری داریم که برخی پروژه ها از جمله پالایشگاه و پتروشیمی بزودی اجرایی میشوند ولی در پروژه کارخانه اسید سیتریک مربوط به شرکت شستا که چین این محصول را با یک چهارم ما تولید و وارد بازار ما می کند و بازار ما نمی تواند رقابت کند از دیگر مشکل این پروژه است وشرکت شستا یک اکیپ را مامور به بررسی این مشکل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار