کارگاه آموزشی تشریح ابزارهای تامین مالی و تسویه بدهی ها با تاکید بر اسناد خزانه اسلامی با حضور مدیرکل مرکز بدهی های عمومی و دارایی های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 25 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛کارگاه آموزشی تشریح ابزارهای تامین مالی و تسویه بدهی ها روز یکشنبه با حضور معاون امور عمرانی استاندار ایلام، مدیران کل دستگاه های اجرایی، شهرداران، ذیحسابان و مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان ایلام برگزار شد.
 
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف تبیین و روشن سازی شیوه استفاده از اسناد خزانه اسلامی و اعتمادسازی در زمینه نقد شدن به موقع این اسناد توسط دولت برگزار شده است.
 
علی سایه میری اظهار کرد:ی تاکید کرد: با توجه به اینکه مدیران و مسئولان مالی دستگاه های اجرایی امسال برای اولین بار است که با موضوع اوراق اسناد خزانه اسلامی مواجه می شوند این کارگاه آموزشی به منظور پاسخ به سوالات و ابهامات فنی آنها برگزار شده است.
 
وی یادآور شد: اسناد خزانه اسلامی، ابزاری مالی است که مبتنی بر بدهی دولت به ‌نظام بانکی، ذی‌نفعان، پیمانکاران و تامین‌کنندگان منابع بوده و به ‌وسیله خزانه‌داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر می‌شود.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام اظهار کرد: اسناد خزانه، اوراق بهادار بانام یا بی‌نامی است که خزانه‌داری کل با بهای اسمی معین و بدون یارانه سود با سر رسیدهای متفاوت منتشر کرده و در قبال بدهی‌های مسجل دولت و با توافق بستانکاران به‌صورت تنزیلی (با کسر از بهای اسمی) در اختیار آنها قرار می‌دهد.
 
سایه میری گفت: دولت می‌تواند با انعقاد قراردادهای مربوط به مبادله‌های واقعی، اوراق بهادار خزانه را برای سررسید معین در اختیار بانک‌ها، پیمانکاران پروژه‌های کوتاه‌ مدت یا تامین‌کنندگان نیازهای جاری و بطور کلی طلبکاران دولت قرار دهد و از این راه نیازها و هزینه‌های جاری و کوتاه ‌مدت خود را تامین مالی کند.
 
مهدی بنانی مدیرکل مرکز بدهی های عمومی و دارایی های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی مدرس این کارگاه آموزشی یک روزه بود./ف
منبع: ايرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار