طرح غربالگری درمانی با هدف توجه به موضوع بهداشت و سلامت خانواده های مددجوی هر ساله در چند نوبت برای خانواده ها اجراء می گردد.
کد خبر: ۳۴۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 24 December 2016
کمیته امداد شهرستان بدره با همکاری اداره بهداشت و درمان طرح غربالگری درمانی را در 3 نوبت برای خانواده های مددجو عملیاتی کرده است.

به گزارش تابناک ایلام؛عباس حیدری سرپرست امداد شهرستان بدره بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح امسال تاکنون بیش از 223 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: کمیته امداد امداد همواره به مقوله بهداشت و ارتقاء شاخص های سلامت مددجویان نگاه ویژه ای دارد و توجه به سلامت خانواده های مددجوی را در سر لوحه برنامه های خود قرار داده است.

سرپرست امداد شهرستان دره شهر با بیان اینکه در اکثر برنامه ها اجرائی توسط این مدیریت مسائل بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد افزود: در آخرین مورد در این زمینه تعداد 110 نفر از مددجویان این شهرستان در اجرای  غربالگری درمانی مورد آزمایشات بالینی قرار گرفتند.

حیدری تصریح کرد: این طرح در سال 95 در 3 مرحله شامل چکاب بافندگان، ارزیابی سلامت سالمندان و غربالگری از مددجویان عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی این نهاد هم اکنون همه خانواده های مددجوی شهری را مورد حمایت درمانی قرار داده است و بیش از 90 درصد هزینه های درمانی این خانواده ها رایگان است.
 
درآمد 1 میلیارد ریالی مددجویان بافنده شهرستان آبدانان از محل تولید فرش

فرش بافی بخاطر پیشینه بسیار دوری که در بین مردم استان ایلام دارد در سالهای اخیر به عنوان یک شغل پایدار مورد توجه خانواده های مددجوی در شهرستان آبدانان قرار گرفته است.

بیش از 1 میلیارد ریال درآمد از ابتدای امسال تاکنون از محل تولید و فروش فرش دستباف  نصیب مددجویان بافنده فرش در شهرستان ابدانان شده است.

 امداد علی جاسمی بیان کرد: در این مدت بیش از 50 تخته با متراژ بیش از 150 متر توسط مددجویان بافنده این شهرستان تولید و جهت فروش به مرکز بازرگانی این نهاد ارسال گردیده است.

وی یکی از زمینه های اشتغال زایی مددجویان این شهرستان را فرش بافی عنوان کرد و گفت: فرش بافی بخاطر پیشینه بسیار دوری که در بین مردم استان ایلام دارد در سالهای اخیر به عنوان یک شغل پایدار مورد توجه خانواده های مددجوی در شهرستان آبدانان قرار گرفته است.
مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان به خدمات این نهاد به مددجویان کارآفرین از جمله بافندگان فرش اشاره کرد و گفت: هم اکنون همه کارآفرینان این شهرستان از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل بیمه درمانی و بازنشستگی بهره مند هستند.

وی همچنین باارائه گزارشی از فعالیتهای اشتغال زایی این نهاد در سال جاری گفت: گفت: تعداد بیش از 90 طرح اشتغال زایی در زمینه های گوناگون از ابتدای امسال تاکنون برای مددجویان مورد حمایت کمیته امداد شهرستان آبدانان در استان ایلام راه اندازی شده است.

جاسمی تصریح کرد: برای اجرای این تعداد طرح اشتغال زایی که بر اساس طرح های مورد تقاضای مددجویان بوده بیش از 15 میلیارد ریال تسهیلات به  این مددجویان کار آفرین  پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان با بیان اینکه طرح های اشتغال زایی این نهاد از تنوع و گوناگونی خاص برخوردار هستند افزود: فعالیت در زمینه های دامداری، کشاورزی، خدمات عمومی، مشاغل خانگی، صنایع دستی، طیور، صنایع تولیدی کوچک و پرورش گل از جمله عمده ترین مشاغل مورد تقاضای مددجویان کمیته آبدانان بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان با بیان اینکه با اجرای این تعداد طرح ،زمینه اشتغال تعداد 120 نفر ازمددجویان این شهرستان فراهم شده است افزود: تسهیلات پرداخت شده به این خانواده ها عمدتاً از محل قرض الحسنه و با کارمزد 4 درصد بوده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار