مدیر منابع طبیعی شهرستان دیر گفت: کمیسیون رفع تداخلات اراضی در راستای اجرای قانون ماده ۵۴ رفع موانع تولید و آیین نامه مربوطه راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۳۴۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 24 December 2016
خلیل دوراهکی در حاشیه بازدید از اراضی روستای جاشک از توابع بخش آبدان شهرستان دیر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کمیسیون رفع تداخلات موضوع ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با مدیریت جهاد کشاورزی و همکاری منابع طبیعی شهرستان دیر و سایر اعضا، با برگزاری چندین جلسه توجیهی و آماده سازی اسناد مدارک و نقشه اراضی و شناسایی پلاک های تداخلی ،اقدام اجرایی خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با اجرایی‌شدن این آیین‌نامه، گامی بزرگ و تاریخی برای رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان که ناشی از اجرای برخی قوانین و مقررات موازی بوده و کاهش اختلافات ملکی باقیمانده در طول سال‌های متمادی برداشته خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دیر اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه کشاورزی و لزوم رعایت حقوق قانونی تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی و برای حل مشکلات و رفع دغدغه کشاورزان و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت، رفع این گونه تداخلات و اختلافات ملکی در دستور کار کمیسیون خواهد بود.

خلیل دوراهکی گفت: در این کمیسیون اشخاصی که دارای سابقه اصلاحات ارضی بوده و اراضی آنها با اراضی ملی تداخل داشته است و تا کنون تعیین تکلیف نشده‌اند از طریق تحقیقات محلی از افراد مطلع و شورای اسلامی و بازدید میدانی و تهیه نقشه لازم شناسایی خواهند شد و طی صورتجلسه‌ای برای اصلاح و رفع تداخلی به کمیسیون استانی در سازمان جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دیر افزود: امیدواریم با اجرای این قانون مالکین اراضی در روستاها با دقت مشخص شوند و همچنین موانع تولید در بخش کشاورزی نیز مرتفع شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار