مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این مطلب که ثبت جهانی بافت تاریخی یزد منجر به تغییر در سبک زندگی افراد شود، گفت: بافت تاریخی یزد نماد سبک زندگی اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 13 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدشریف حسینی کوهستانی در نشست کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: اگر ثبتی که منجر به تغییر سبک زندگی ما به سبک زندگی اسلامی ایرانی نشود، فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی ما از لحاظ معماری و فرهنگی خیلی زیباست، گفت: در بافت قدیمی استان یزد، توجه ویژه‌ای به سبک زندگی اسلامی ایرانی صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با طرح این سوال که چرا در توسعه جدید شهری، از این زیبایی‌‌ها استفاده نکنیم، تاکید کرد: این همه شهرک در استان یزد در حال احداث است اما چقدر در این شهرک‌ها، به فرهنگ اسلامی توجه صورت گرفته است؟

حسینی‌کوهستانی خاطرنشان کرد: در داخل این بافت و ساختمان‌های تاریخی و بناهای بسیار زیبا، باید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که یک تغییر در سبک زندگی مشاهده کنیم.

وی یکی از آموزه‌های اسلام را توجه به زندگی گذشتگان دانست و گفت: نگاه دینی ما نگاه عبرت‌گیری است و باید از گذشتگان و سبک زندگی آنها هم در لحاظ معماری و هم در لحاظ فرهنگی استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: اگر واقعا این الگو زیبایی دارد، باید از این زیبایی‌ها برای الگوگیری ساخت‌های جدید انجام شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار