مدیر‌کل هواشناسی کرمانشاه خبر داد
مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه از وجود سامانه‌ای قوی و بارش‌زا‌، از امروز تا اوایل روز دوشنبه همراه با بارش باران و برف در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 24 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،شاهرخ پارسا امروز از بارش باران و برف در استان خبر داد و اظهارداشت: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای قوی و بارش‌زا‌، از امروز تا اوایل روز دوشنبه جو منطقه را تحت تاثیر گرفته ضمن افزایش دمای شبانه، به تناوب سبب بارندگی سنگین، همراه با وزش باد، رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

پارسا با بیان اینکه تمرکز و شدت بارش از عصر امروز تا عصر روز یکشنبه است، گفت: این سامانه علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در سطح استان، ممکن است سبب وقوع سیلاب در نقاط مستعد شود.

مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیشترین بارش تجمعی این سامانه به طور غالب بین 60 تا 80 میلی‌متر به‌خصوص در نیمه غربی و نواحی شمالی استان به ثبت رسد.

به گفته این مسؤول، بارش علاوه بر ارتفاعات، در گردنه‌های مرتفع استان، به‌تدریج به شکل برف نیز مشاهده می‌شود، همچنین گاهی اوقات وزش باد نسبتا شدید، رگبار پراکنده تگرگ و صاعقه، از پدیده‌های احتمالی و محدودتر این وضعیت است.

پارسا تصریح کرد: هرچند بارش سنگین و فراگیر این سامانه، در شرایط فعلی برای بخش کشاورزی استان بسیار مناسب است با این حال، برای جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، پاک‌سازی کانال‌ها، آب‌گذرها، مسیل‌ها، رودخانه‌ها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مستعد سیل و صاعقه توصیه می‌شود.

وی از شهروندان، خودداری از تردد غیر ضرور در جاده‌های درون و برون شهری، به‌ویژه مناطق شیب‌دار و جاده‌های کوهستانی در زمان بارش به‌دلیل احتمال ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد، احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، به‌خصوص در مناطق و مسیرهای کوهستانی را خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار