رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با ورود به آسمان استان از اواسط روز شنبه تا یکشنبه هفته آینده هوای استان را ابری و بارانی می کند.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 22 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست روز پنجشنبه اظهار کرد: این سامانه از روز دوشنبه هفته آینده به تدریج از آسمان استان خارج و هوای مناطق مختلف استان پایدار می شود.
 
وی افزود: این سیستم از پتانسیل بارشی مناسب و مساعدی برخودار است که اختلال در تردد وسایل نقلیه به علت احتمال آبگرفتگی معابر در این روزها (شنبه و یکشنبه) دور از انتظار نیست.
 
میهن پرست یادآور شد: بارش ها در این سامانه به شکل باران و در نقاط سردسیر به صورت تگرگ خود را نشان می دهد و بارش ها اغلب نقاط استان را در بر می گیرد.
 
وی تاکید کرد: وزش باد شدید از دیگر پدیده های جوی استان در روزهای ابتدایی هفته آینده است که دامنه فعالیت و شدت آن به ویژه در مناطق جنوبی استان نمود بیشتری خواهد داشت.
 
وی گفت: همچنین مه گرفتگی در گردنه ها و مناطق کوهستانی رخ می دهد که این پدیده نیز باعث کاهش دید افقی راننده ها می شود بنابراین رانندگان هنگام عبور از این مناطق باید نکات ایمنی را برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ای رعایت کنند.
 
میهن پرست از عشایر و دامداران نیز خواست از اتراق در نزدیک و بستر روخانه ها به علت احتمال سیلابی شدن روان آب ها خودداری کنند و تاکید کرد: عشایر از بردن احشام به ارتفاعات برای چرا، به خاطر مصون ماندن از رعد و برق اجتناب کنند.
 
در پی اطلاعیه و اخطاریه های مکرر اداره کل هواشناسی استان با توجه به پتانسیل بارشی این سامانه مدیریت بحران استان نیز به دستگاه های ذیربط برای مقابله با حوادث احتمالی این سیستم بارشی هشدار داد./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار