معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ازمصوب شدن اجرای طرح حفاظت مشارکتی در400هزارهکتار اراضی ملی استان ایلام خبرداد.
کد خبر: ۳۴۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 20 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛یاسم خانمحمدیان اظهار کرد: اجرای طرح حفاظت مشارکتی در 400 هزار هکتار اراضی ملی استان ایلام از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مصوب شده است.
 
وی افزود: اجرای این طرح با مشارکت عموم مردم به ویژه بهره برداران (مرتع داران، عشایر، زنبورداران و دامداران)، جوامع محلی و همیاران طبیعت و بدون دریافت هزینه ای از سوی این اقشار انجام می گیرد و تفاهم نامه هایی با این گروه ها برای اجرای طرح منعقد شد.
 
خانمحمدیان یادآور شد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور احیا و توسعه جنگل های کشور طرحی موسوم به طرح هفت را در دست اجرا دارد که اجرای آن به همه استان های کشور ابلاغ شده و در استان ایلام نیز روند و مراحل اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.
 
به گفته وی، توسعه حفاظت مشارکتی، تثبیت مالکیت و کاداستر اراضی ملی و موات، تهیه نقشه استعدادیابی منابع طبیعی و تلاش برای اخذ حقوق دولت، تعیین تکلیف اراضی اختلافی (ماده واحده)، تامین سوخت مناسب و اجرای کمربند حفاظتی در مناطق مرتعی و جنگلی، تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین و تشخیص تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدثات و ساحلی بندهای این طرح بود و بند آخر آن متعلق به استان های ساحلی است.
 
خانمحمدیان تاکید کرد: اجرای طرح های حفاظت از طبیعت و عرصه های ملی با همکاری و همراهی مردم تاثیرگذاری بیشتری دارد و باید در طراحی و تدوین طرح های مختلف نقش مردم در حفاظت و حراست خودجوش از عرصه های طبیعی لحاظ شود.
 
وی از شناسایی 100 کیلومتر کمربند حفاظتی و توزیع 200 دستگاه آبگرمکن خورشیدی، ساج پخت نان، سیلندر گاز به منظور تغییر الگوی سوخت در بین روستاهای جنگل نشین شهرستان های ملکشاهی، دهلران و چرداول با اعتبار پنج میلیارد ریال نیز خبر داد.
 
از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 800 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده که سهم جنگل از این عرصه ها 641 هزار و 667 هکتار است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار