کد خبر: ۳۴۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 15 December 2016
تابناک ایلام؛در حالیکه آمریکایی ها طبق عادت همیشگی شان نتوانستند به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند برخی از منتقدان داخلی به جای استفاده از فرصت پیش آمده برای انتقاد علیه آمریکا چنان چوب انتقاد خود را بر سر دولت چماق کرده اند که انگار دشمن اصلی آنها دولت جمهوری اسلامی است نه آمریکا!
 
وی به تخریب و تهمت های برخی منتقدان علیه رئیس دستگاه دیپلماسی کشور اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها بدعهدی کرده اند، ظریف چرا سرزنش شود؟
 
قیصربیگی به رفتار دوگانه برخی منتقدان در خصوص اتفاقات اخیر در قضیه برجام اشاره کرد و یادآور شد: با تمدید تحریم های موسوم به ایسا در مجلس سنای آمریکا از یک طرف شاهد ذوق زدگی برخی دلواپسان بودیم و از سویی اینان با هجمه های گسترده سعی کردند تا از نمد برجام کلاهی برای سرپوش گذاشتن به دستاوردهای خوب دولت در عرصه دیپلماسی بدوزند.
 
این فعال سیاسی با انتقاد از خوشحالی برخی منتقدان داخلی از تمدید تحریم ها، این رفتار آنها را خلاف شئونات ملی یک کشور دانست و تاکید کرد: اگر تحریمی اتفاق بیفتد نوک پیکان آن به سوی مردم نشانه می رود، حال چطور می شود برخی از تحریم مردم خوشحال باشند؟
 
وی گفت: مخالفان دولت فکر نکنند اگر دستگاه دیپلماسی کشور در قضیه برجام شکست بخورد، چیزی به آنها می رسد بلکه مردم رفتار خارج از عرف آنها با منافع ملی را فراموش نخواهند کرد.
 
قیصربیگی با بیان اینکه آمریکایی ها با تمدید تحریم ها علیه منافع ملی ما اقدام کرده اند، اضافه کرد؛ پر واضح است اجماع غیر متعارف جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا بر سر نقض برجام نشانه شکست دیپلماسی آمریکایی ها در برابر منطق بلند دستگاه دیپلماسی ایران عنوان می شود چرا که اگر برجام به نفع آمریکا و به ضرر ایران بود آنها هیچگاه آن را نقض نمی کردند.
 
این فعال سیاسی به نتیجه مذاکرات هسته ای هم اشاره کرد و افزود: اگر چه در این روزها عده ای به بهانه برجام تیغ انتقاد خود را علیه دولت تیز تر کرده اند اما در همین زمان شاهد رفع تحریم های نفتی و بازگشت تولید و فروش نفت به حالت سابق و ایضا آزاد شدن فروش هواپیماهای مسافربری بودیم که دلواپسان هیچگاه اشاره ای به آن نداشتند و سرد و بی تفاوت از کنار آن گذشتند!
 
وی ادامه داد: به راستی اگر هدف نقدهای تند و تیز دلواپسان توسعه و پیشرفت کشور است پس چرا به جنبه های مثبت دیپلماسی دولت در روزهای اخیر اشاره ای نکردند!
 
قیصربیگی تاکید: البته کسی ادعا نمی کند که برجام عالی‌ ترین گزینه برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای بوده اما در شرایط کنونی منطقه ای و جهانی، برجام می تواند مطلوب‌ترین بده و بستان برای تثبیت حق و حقوق هسته ای ایران باشد و عدم پایبندی به تعهدات طرف مقابل نیز نه تنها چیزی از شایستگی دستگاه دیپلماسی کشور کم نمی کند، بلکه آن می تواند بازخوردی از مطلوب نبودن نتیجه برجام برای آنان باشد.
 
این فعال سیاسی خطاب به منتقدان برجام و دستگاه دیپلماسی کشور چند سئوال مطرح می کند و می پرسد؟ اگر برجام به ضرر ایران بوده پس چرا اسرائیلی ها، سعودی ها و جمهوری خواهان جنگ طلب آمریکایی از توافق هسته ای ایران با 1 + 5 بر آشفته و عصبانی شدند؟
 
اگر برجام به ضرر ایران است چرا امروز دشمنان قسم خورده نظام از نقض آن خوشحال هستند؟ اگر برجام به ضرر ایران است چرا رئیس جمهور جنجالی آمریکا با وعده پاره کردن برجام وارد کاخ سفید می شود؟ و اگر برجام توافقی ست به نفع آمریکایی ها پس چرا آنها امروز در یک اجماع کامل با تمدید تحریم ها سعی در برهم زدن آن دارند؟
 
وی سپس به رفتار مبهم برخی مخالفان دولت در قبال برجام اشاره کرد و گفت: در اینجا این سئوال مطرح می شود که بالاخره نظر مخالفان دولت و برجام درباره تحریم ها چیست؟ در یک دوره تحریم برای آنها کاغذ پاره می شود و آن را یک نعمت می شمارند و در دوره ای دیگر تحریم ها بهانه ای برای حمله به دولتی می شود که با ذائقه آنها سازگار نیست! قیصربیگی افزود: خوب است آنها مواضع خود را مشخص کنند که در نهایت موافق رفع تحریم ها هستند یا نه! دولت روحانی تحریم ها را رفع می کند آنها ناراحت می شوند، تحریم ها به خاطر بدعهدی آمریکایی ها دوباره تمدید می شود، آنها خوشحال می شوند؟!
 
این فعال سیاسی برجام را حاصل خرد جمعی دلسوزان نظام دانست و تاکید کرد: البته برجام یک موضوع کاملا ملی است که ارکان نظام آن را تایید کرده و هرگز نمی توان با عینک حزبی و جناحی بدان نگاه کرد.
 
وی ادامه داد: سیاست کشورهای غربی همواره در انزوا قرار دادن ایران و اعمال تحریم های ظالمانه بوده است حال که ایران موفق شده ابزار زورگویی را از دست کشورهای غربی بگیرد و به اصطلاح آنها را خلع سلاح کند همه باید برای حفظ دستاوردهای دستگاه دیپلماسی کشور وحدت رویه داشته باشند چرا که امروز مهمتر از جر و بحث های حزبی و گروهی اتحاد و وحدت در مقابل دد منشی‌ امریکایی هاست.
 
وی ضمن اینکه اتحاد و وحدت آحاد مختلف مردم یک جامعه را لازمه رسیدن به منافع ملی دانست اظهار کرد: هیچ گاه نباید منافع ملی به میدانی برای تاخت و تاز حزب ها و جریانات خاص تبدیل شود.
 
وی یادآور شد: ببینید در تمدید تحریم ها دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا با آنکه اختلافات شدید درون سازمانی داشتند چگونه علیه ما متحد شدند و با اکثریت آرا رای به تمدید تحریم ها و نقض برجام دادند! از این رو می طلبد آن زمان که بحث منافع ملی پیش می آید همه احزاب و جناح ها حرکت خود را با چراغ سبز و قرمز منافع ملی تنظیم کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار