مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به زیر کشت پنبه رفته بوده که از این مقدار زمین ۵ هزار تن پنبه برداشت و برای فرآوری و تولید به کارخانجات نساجی ارسال شده است.
کد خبر: ۳۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر حسنیان عصر امروز در بازدید از مزارع پنبه بیله‌سوار اظهار داشت: امسال با توسعه و افزایش سطح زیرکشت محصول زراعی پنبه تولید این محصول در شهرستان پارس‌آباد 100 درصد افزایش یافته و دو برابر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد افزود: در سال گذشته یک هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به زیر کشت پنبه رفته بوده که از این مقدار زمین 5 هزار تن پنبه برداشت شده و برای فرآوری و تولید به کارخانجات نساجی ارسال شده است.

وی از افزایش دو برابری سطح زیر کشت پنبه امسال پارس‌آباد خبر داد و گفت: با کشت پنبه در 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد امسال پیش‌بینی می‌شود که 10 هزار تن پنبه از این شهرستان برداشت شود که امیدواریم براساس این پیش‌بینی مقدار مورد انتظار را از اراضی پارس‌آباد برداشت کنیم.

حسنیان تصریح کرد: محصول پنبه در شهرستان پارس‌آباد در اردیبهشت ماه کشت شده و در پاییز برداشت می‌شود که لازم است پنبه‌کاران شهرستان به هشدارهای داده شده در زمینه تامین بذر پنبه توجه داشته و تنها از مراکز خرید جهاد کشاورزی برای تهیه و تامین بذر مورد نیاز پنبه استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به استقبال کارخانجات نساجی از محصول پنبه پارس‌آباد بیان کرد: در سطح شهرستان پارس‌آباد 3 کارخانه پنبه‌پاک‌کنی وجود دارد اما با توجه به کیفیت و مرغوبیت پنبه مغان این محصول ظرفیت تامین پنبه مورد نیاز کارخانجات نساجی را داشته و می تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال در منطقه شود که ضروری است مسئولان به این امر توجه ویژه داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار