معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان؛
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت:ابراز محبت در واقع شروع چرخه ای جدید در زندگی زناشویی است که منجر به بهبود روابط زوج ها می شود.
کد خبر: ۳۴۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 12 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛زهرا همتی اظهار کرد:وقتی بین یک زوج ابراز عاطفه و علاقه وجود داشته باشد این مساله به مرور موجب بخشش زوج ها در زمان رنجش از یکدیگر شده و اختلافات و درگیری های کلامی را کاهش که افزایش صمیمیت و ابراز محبت در زندگی زناشویی را بدنبال دارد.
 
همتی در خصوص علت عدم ابراز علاقه همسران به یکدیگر عوامل مهمی را در این زمینه موثر دانست و یادآور شد: به طور عمده نداشتن مهارت، احساس سرخوردگی پس از ابراز محبت به علت عدم دریافت پاسخ مناسب، نداشتن قدرت لازم برای شناسایی نیازهای عاطفی همسران و عدم آگاهی و آموزش قبل از ازدواج از جمله این عوامل است.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه در بیشتر جوامع سنتی ساختارهای خانوادگی بدون ابراز محبت زوج ها برقرار بوده و در برخی موارد دختر خانواده که به سن نوجوانی می رسد از سوی پدر مورد محبت لمسی قرار نمی گیرد.
 
همتی گفت: در چنین خانواده هایی که زوج ها ابراز محبتی به یکدیگر ندارند فرزندان هم این مهارت را فرا نگرفته و در زندگی آینده زناشویی بکار نمی گیرند.

زوج ها از روزمرگی های زندگی پرهیز کنند
این روانشناس اجتماعی با تاکید بر اینکه زوج ها باید در زندگی شان برنامه ای برای تغییر و دوری از روزمرگی داشته باشند، افزود: روزمرگی ها و روال عادی زندگی نباید مانع تغییر و تحول های عاطفی در زندگی زناشویی شود.
 
وی ادامه داد: همسران در طول شبانه روز باید زمان معینی را برای گفت و گو و بیان علایق شخصی خود اختصاص داده و همواره از نیازهای عاطفی و سایر نیازهای یکدیگر آگاه باشند.
 
همتی اظهار کرد: در برخی فرهنگ ها، مرد یا زن محبت کردن به همسر را در انجام برخی وظایف خود دانسته و از همسر خود انتظار دارد آن را از روی ذهن حدس بزند چون ضرورتی برای بیان آن نمی بیند.

عدم ابراز محبت رابطه عاطفی زوج ها را تضعیف می کند
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام یادآور شد: در میان خانواده هایی که همسران با هم در مورد علاقه شان حرف نمی زنند هم ارتباط عاطفی آنها کم شده و هم ممکن است قدرت بیان رنجش های یکدیگر را نداشته و موجب تجمع آن در وجودشان شوند.
 
وی با انتقاد از اینکه در برخی فرهنگ ها ابراز محبت از سوی مردان به زنان را پدیده ای ناخوشایند و بدور از شان مردان می دانند، گفت: هم زن و هم مرد با شناخت از نیازهای عاطفی از یکدیگر به ابراز علاقه همسر خود نیاز داشته تا به آرامش روانی و عاطفی برسند که این مهم با تمرین کردن محقق خواهد شد.

زوج ها زمان معینی در روز را به ابراز علاقه اختصاص دهند
این روانشناس با تاکید بر اینکه زوج ها باید رابطه عاطفی جدا از زندگی روزمره شان داشته باشند، افزود: زوج هایی موفق هستند که مدت زمان معینی از روز را به خود اختصاص داده و بدون حضور فرزندان در خصوص علایق شخصی با هم صحبت کنند که این امر موجب افزایش صمیمیت و تقویت روابط زندگی زناشویی آنها خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: زوج ها باید برای حفظ صمیمیت بین یکدیگر تلاش کنند و در این زمینه آگاهی از نیازهای یکدیگر، همراهی کردن و احترام به علایق فردی بسیار مهم و ضروری است.

صمیمیت مهمترین ضلع تحکیم کننده زندگی زناشویی
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام با اشاره به تعهد، صمیمیت و میل به عنوان لازمه زندگی مشترک گفت: صمیمیت در این زمینه ضلع اصلی نگهدارنده زندگی است که بخشی از آن با صحبت کردن و ابراز علاقه و بخشی دیگر با همدلی و درک متقابل محقق می شود.
 
وی اضافه کرد: زوج ها همچنین باید پیام های پنهان گفت و گوی همسر را شناخته و درک کنند بطوری که از گفت و گو هم لذت برده و هم موجب شناخت بهتر از نیازهای همدیگر شود.

زوج ها زبان عشق همسر خود را پیدا کنند
وی با اشاره به پنج زبان عشق شامل گفتار و بیان، لمس کردن، احترام، همکاری و هدیه دادن افزود: زوج ها باید زبان عشق همسران خود را پیدا و آن را برای بهبود روند عاطفی خود بکار گیرند.
 
همتی گفت: زبان عشق در افراد متفاوت است که باید زن و مرد با توجه به خصوصیات رفتاری یکدیگر آن را پیدا کرده و از آن برای تقویت ابراز عاطفه بکار گیرند.

آموزش های پیش از ازدواج مهمترین راهکار برای تقویت ابراز محبت در زندگی زناشویی
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام آموزش و آگاهی را مهمترین راهکار برای ابراز محبت در زندگی زناشویی دانست و گفت: این آموزش ها باید قل از ازدواج هم به دختران و هم پسران ارایه تا با بکارگیری آنها روابط عاطفی با همسران خود برقرار و زندگی شان تحکیم یابد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار