سد سیمره واقع در رودخانه سیمره ودرتنگه ای به نام کف نیلا قرارداردکه با هدف تولید انرژی برق آبی به میزان 804 گیگاوات ساعت ،کنترل جریان سطحی رودخانه ، تامین حق آبه پایین دست و کنترل طغیان های رودخانه ساخته شده است .
کد خبر: ۳۴۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 12 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سد سیمره واقع در بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره  است که مطالعات اجرایی آن  با هدف تولیدانرژی برق آبی در سال 1372 آغاز شدو با چندین افتتاح در برهه های زمانی مختلف ، بالاخره در سال جاری کاملا درمداربهره برداری قرار گرفت .

علیرغم ایراداتی که به سد سازی ها وارد است می توان مزایای بیشماری را نیز برای آنها برشمرد.تولید برق ،دراختیار نهادن حجم انبوهی ازآب ،کنترل رودخانه ها و طغیان فصلی آنان و ایجاد پدیده های جدید گردشگری درمحل احداث از جمله این فواید است.

بدره که در87 کیلومتری مرکز استان قراردارد به عنوان یکی از جوانترین شهرستان های استان ایلام در تیرماه سال 1392 از بخش به شهرستان ارتقا یافت .

این شهرستان هم اکنون دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است . بخش مرکزی مشتمل بردهستان های کلم و دوستان و بخش هندمینی نیز دارای دو دهستان آبچشمه وزرانگوش است .

فرمانداربدره درمورد نقش سد سیمره در توسعه این شهرستان گفت : سد سیمره همانند تمامی طرح های بزرگ دیگر مزایا ومعایبی را برای شهرستان به ارمغان آورده است که مهمترین ویژگی آن ایجاد اشتغال برای بیش از 2هزار نفر در زمان اجرای پروژه بود .

سیروس مرادحاصلی عنوان کرد :این پروژه همانند یک دانشگاه و مرکز فنی و حرفه ای نیروهای آموزش دیده فراوانی را تربیت کرد که اینک در نقاط مختلف کشور و حتی پروژه های خارج از کشور به عنوان تکنسین های مجرب فعالیت دارند.

وی با اشاره به نقش درآمدزایی این پروژه اظهارکرد : باید مالیات درآمد سالیانه و مالیات برارزش افزوده حاصل از فروش برق ازاین نیروگاه ، صرف توسعه و پیشرفت شهرستان گرددواین امرباید به عنوان اولیه ترین اقدام توسعه بخش از طرف مدیریت سد ونیروگاه ، صورت گیرد.

شهردار بدره نیز دراین مورد گفت :با توجه به گستره 35 کیلومتری دریاچه سد سیمره در حوزه شمالی شهرستان و وجود تنگه ها و چشم اندازهای بکر و دیدنی می توان از ظرفیت ایجادشده برای ایجاد اشتغال از آن استفاده کرد.

احمد جاسمی افزود :زمینه های مساعدی از توسعه آبیاری، در اثر افزایش حجم آب دریاچه در شهرستان ایجاد می گرددکه می توان با برنامه ریزی مناسب از آن بهره برداری کرد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بدره مهمترین دستاورد سد سیمره را اختصاص حق آبه دانست وگفت:پهنه بیش از دو هزار هکتاری دریاچه سد سیمره و تخصیص حق آبه مناسب می تواندراهگشای اشتغال و توسعه در شهرستان باشد.

اصغر باباخانی به وجود 8هزار هکتار زمین مساعد کشت آبی بدره اشاره کرد وگفت :می توان با احداث پمپاژ،درراستای آبی نمودن اراضی کشاورزی با روش های نوین آبیاری ،تولید ناخالص داخلی را تا چهار برابر افزایش داد.

وی درادامه بیان نمود:با توجه به شرایط آب و هوایی و توپوگرافی منطقه ،می توان به توسعه باغات ،دامپروری و صنایع تبدیلی جانبی پرداخت و به اهداف اشتغال زایی بلند مدت دست یافت.

عضو شورای اسلامی شهر بدره هم کارکرد های توسعه بخش سد سیمره را چنین بیان کرد:اجرای طرح ماهی در قفس ، گسترش صید در دریاچه ، توسعه گردشگری تنگه کافرین ،پیشگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال پایدارمی تواند از نتایج برنامه ریزی مناسب برای بهره برداری درست از ظرفیت سدسیمره  باشد.

هادی صی هاشمی  همچنین اظهار کرد : یکی از مهمترین مشکلات مبتلا به شهرستان بدره اشتغال  است که این سد ظرفیت های خوبی برای توسعه اشتغال بخصوص در زمینه های پرورش آبزیان ، صیادی ،گردشگری ،کشاورزی و دامپروری فراهم نموده است ./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
با سلام
واقعا صحبت های عضو شورای شهر بدره بسیار مضحک و خنده داره؛ خود ایشان از اشتغال چندین نفر از جوانان شهرستان بدره بصورت کاملا محسوسی جلوگیری کردن
خود ایشان با شایعه پراکنی های غلط در سطح شهرستان، روند استخدام تعدادی از جوانان شهرستان بدره رو مختل کردن.
خود ایشان با شکایاتی که از مسئولان زیربط بعمل آوردند مانع بزرگی در راه استخدام جوانان این شهرستان ایجاد کردن.
جناب آقای صی هاشمی جوانان شهرستان بدره دیگه شما رو خوب میشناسند و نیازی به این مصاحبه ها برای خودنمایی نیست.
وسلام.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
درود بر آقا ایمان
حرف دل خیلیا رو گفتی
معضل و مشکل اصلی شهرستان بدره وجود افراد دمدمی مزاجی مثل آقای هادی صی هاشمی است
بانی هرچی فتنه و آشوب و همهمه در سطح شهر بدره ایشانه
بلاشک
پایدار باشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
جناب کریمی که خوتون را ایمان معرفی کردی اقای صی هاشمی برای همه ماشناخته شده است وادمی دمدمی مزاج نیستن مرد عمل هستند وهمه هم قبولش دارند شماوحیدربیگی تنها قصد تخریب ایشون رادارید درحالیکه ایشون مرد هستند وپایبندبه مردی ودرمقابل سوگندی که یادکردندتعهد دارنددیدید درانتخابات مردم چگونه جواب مردانگیشو دادند ونفراول شورا انتخابش کردند ولی شما چی فقط قصد تخریب داشتید
میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
شورای دوره های قبل تنها دنبال کارشخصی بودند ویکیشون دفترپبشخوان دولت گرفت ودرهلال احنداستخدام شد دیگری حراست دانشگاه شد و... تتها کسانی که ثابت کردند دنبال حق وحقوق مردم هستند صی هاشمی ومرادی بودند که ازجان مایه گــ‌‌زاشتن
میثم پیشباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
مطالب راخواندم اصلا خنده ای دربیان مطالب ندیدم تنها پیشنهادهایی بود که ایشان دادند چرا دیگران راتخریب میکنند خدامیدونه ولی هرچی هست ایشون کارش درسته که بهش حسادت میکنند هرچندادم پیگیروجدی هستندولی رقبا تاب تحمل واقعیت راندارندهمین هم باعث شد درانتخابات ۹۶ایشان رای اول بدره باشند دوره بعدهم درخدمتشون هستیم چون اهل ریاکاری نیستند
لطفا درسایت نشان دهید تا دلواپسان بفهمنند مردم جواب خوبی را خواهندداد مانتد انتخاب مجدد صی هاشمی تخریب کارانسانهای ترسو هست
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
خداراشکر دوره پجم مردم آگاهانه انتخاب کردند وبهترین ها رابرگزیدندوانشالله با اتحادوهمدلی پیگیرمطالبات مردم باشند
جعفری بدره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
جناب مدیر عزیرسلام
همه افرادبرای ماباارزش هستندوقابل احترام منتها طوریکه معلومه دوستان قصد تخریب رقبای خودراداشتتد وهنه هم مورد اعتتمادهستند لطفا پیامهاراپاک کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار