برخی از نمایندگان محترم استان با نادیده گرفتن وظایف قانونی اشان ،وبا کوبیدن بر طبل منافع طلبی شخصی وقومی وقبیله ای و بذل منصب به وابستگان ونزدیکان وفراموش کردن راه ! راهی را می روند که خودبهتر از هرکس به آن واقفند که این ره به ترکستان است!
کد خبر: ۳۴۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 12 December 2016
تابناک ایلام ::براساس قانون ،نماینده مجلس شورای اسلامی دارای وظایف تعریف شده عام وخاصی است که پس از انتخاب توسط مردم وبا حضور در قوه مقننه، ادای وظایف نمایندگی او آغاز وبعنوان وکیل مردم بایستی در راستای انجام وظایفی که قانون به عهده او گذارده وهمچنین در دفاع از حقوق قانونی موکلینش تلاش نماید.
 
بدون شک نماینده ای که پس از داراشدن جمیع شرایط عام وخاص وبا عبور از فیلتر های متعدد قانونی وحتی فراتر از آن به کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی تکیه می زند ؛بیشتر از هر کس دیگری  به وظایف نمایندگی و باید ونباید های آن آگاه است واگر نماینده هم پیدا شود که ادعایی بر  خلاف این موضوع داشته باشد ،قطعا چنین فردی یا خود رابه ناآگاهی زده یاخدایی نخواسته موکلینش را ناآگاه فرض می کند که البته چنین فرضی محال است!
 
دسته ای از نمایندگان مردم استان ایلام در ادوار مختلف ،با عدول از وظایف قانونی خود وبا چشم بستن بردینی که هرگز به  موکلینشان ادا نکردند به جای پرداختن به مشکلات اساسی استان محروم ایلام واقدام موثر برای بهره مندی از فرصتها ومزیتهای نسبی آن وبکارگیری این فرصتها در راستای توسعه همه جانبه وزدودن غبار محرومیت از چهره استان، در مسیری خلاف خواست واراده مردم حرکت کرده واز این طریق به وظایف نمایندگی خود پشت پا زدند.
 
این نمایندگان با جابجا نمودن اولویت های استان وتلاش برای تحقق خواست واراده جناحها ودسته جات سیاسی و تامین مطالبات اطرافیان و اقوام وقبیله خود وهمچنین در صدر قرار دادن حاشیه هایی نظیر جابجایی مدیران وانتصاب وابستگان و مهمتر اینکه با فراموش کردن جایگاه خود ووکیل الدوله شدن !در حقیقت نتوانستند با شعار های فریبکارانه بیش از یکبار بر سر مردم نجیب استان کلاه بگذارند واین موضوع به روشنی  در عدم اقبال واعتماد دوباره مردم به آنان تجلی یافت.
 
با آغا فعالیتهای انتخاباتی مجلس یازدهم ،برخی از کاندیداهای نمایندگی استان ،فرصت را مغتنم شمرده وبا احصاء نکات ضعف اسلاف خود ،وتلقی نمودن آن ضعفها به عنوان نقطه قوت خود وبا برجسته سازی آنها توانستند به عنوان وکیل مردم استان، مجوز ورود به بهارستان را دریافت نمایند.
 
در همان آغازین کار ،با شعاردوری گزینی از فعالیتهای سیاسی و اعلام استقلال از دوطیف سیاسی مطرح کشور وهمچنین با اعلام عدم حرکت در مسیر نمایندگان ادوار گذشته توانستند دلهای موکلین بخت برگشته ایلامی را متوجه خود کرده وبا بستن نخ بر سرانگشتان وشعار ایلام را برای همه ایلامیان خواستن وتبری از شعار های قبیله گرایانه، در طرفه العینی از فرش به عرش رسیده وبه یکباره خود را در میان ماه وستارگان جایی دادند!
 
با شروع فعالیتهای رسمی این نمایندگان ؛ آنچه که تاکنون در انظار موکلین نمود داشته است ،فاصله گرفتن از شعارهاییست که با استناد به آنها توانستند اعتماد مردم را نسبت به خود جلب نمایند !آنچه که عیان است این عزیزان با نادیده گرفتن قرارها ووعده های انتخاباتیشان ،به تنها چیزی که فکر نمی کنند همان وظیفه نمایندگی است وبس !
 
ورود به جابجایی مدیران بخت برگشته دستگاههای اداری از دهیاری تا فرمانداری و از کارشناس اداره تا مدیر ومعاون ،برای تحقق اهداف انتخاباتی ، پرداخت دستمزد فعالان ستادهای انتخاباتی از طریق اهداء پستهای مدیریتی وحرکت به سوی جابجایی مدیران با رنگ وبوی قومی وقبیله ای ،همه وهمه از نسیانی مزمن ودردی مشترک حکایت دارد که سالهاست وکلای مردم ایلام به آن گرفتار شده وخلاصی از آن نیز حالا حالاها امکانپذیر نخواهد بود.
 
خط ومشی های ترسیمی برای دوری از راه ورسم های گذشته وامیدهای موکلین ایلامی به وکلایشان در حال فنا شدن است ،زیرا با گذشت خر مرادشان  از پل ! خرمن وعده ها در آن سوی پل به حال خود رها شده وحکایتهای گذشته همچنان در حال تکرار وباقی ماندن بر سبک وسیاق سابق است!
 
برخی از نمایندگان محترم استان با نادیده گرفتن وظایف قانونی اشان ،وبا کوبیدن بر طبل منفعت طلبی شخصی وقومی وقبیله ای و بذل مناصب به وابستگان ونزدیکان وفراموش کردن راه ! راهی را می روند که خود بهتر از هرکس به آن واقفند که این ره به ترکستان است!
 
مراد ما از قلم فرسایی در این مقدمه ،اقدامات خارج از عهد وقرار برخی از نمایندگان فعلی استان در مجلس شورای اسلامی است ،نمایندگانی که با دوری گزینی از شعارها ووابستگی صرف سیاسی و نادیده انگاری واببستگی های قومی و پرهیز از ورود به اولویت هایی که تاثیری بر معیشت مردم ندارد و...به گردونه رقابتهای انتخاباتی وارد و با تکیه بر همین شعارها تواستند بر مسند نمایندگی مردم در بهارستان تکیه زنند.
 
اینک که هنوز خیسی جوهر مرامنامه ها و میثاقنامه هایشان بر صفحه کاغذ خودنمایی می کند ،راه را گم کرده به مسیری روی آورده اند که سراشیبی تند آن عایدی جز سقوط نخواهد داشت !براساس شنیده هایی که صحت آن هم قطعیست ،برخی از نمایندگان استان با سرعتی که به یمن قرار گرفتن درآن سراشیبی مسیر نصیبشان شده است به جابجایی مدیران دستگاههای اجرایی ازمدیر مدرسه گرفته تا معاون ومدیر کل روی آورده اند، البته نه با رعایت شایسته سالاری بلکه با ارجحیت قوم وقبیله مداری !
 
این نمایندگان عزیز چند ماهی بیشتر نتوانستند بر وعده وقرارهایشان باقی بمانند ومتاسفانه پای در جای پای نمایندگان پیشین استان گذاشته وبا ورود به وظایف وموضوعات  غیر مرتبط با وظایف نمایندگی ،بدنبال بافتن کلاهی از این نمد کوچک مدیریت قومی برای خودشان هستند !موضوعی که قدری قابل تامل است، کارساز نشدن آینه عبرت عدم اقبال مردم از نمایندگان قبلی و پشت پا خوردن آنان بخاطر ورود به این ورطه مهلک ،برای برخی از نمایندگان فعلیست!
 
شاهد ادعای ما ،مصاحبه های پی در پی بعضی از این عزیزان با اصحاب رسانه وتاکید براین موضوع که هرگز اولویت های توسعه ای ونیازهای واقعی مردم استان را فدای باندبازیها ودخالت در مسایل وموضوعات حاشیه ای نکرده و با دخالت در جابجایی مدیران،عزل ونصبها و کسب سهمیه استخدامی برای دوستان ونزدیکان خود ،اهرم نظارتی نماینده را به حراج نخواهند گذاشت!
 
این درحالیست همین نمایندگان محترم!با عدول از وظایف نظارتی ونمایندگی وقول وقرارهای مکرر داده شده ، باز هم مسیر خود را از مردم جدا کرده واکنون با دخالت بی جادر جابجایی مدیران دون پایه وکلان استان  و راه انداختن دکان استخدام وااعطاء پست های مدیریتی ،به شکل عجیبی سعی در عزل مدیران غیر همسو حتی تا رده مدیران بخشها وکارشناسان ادارات شهرستانها آنهم با نگاه قومی داشته وبه تنها چیزی که نمی اندیشد مسائل ومشکلات جدی مردم استان است!
 
آقای نماینده محترم مردم! خوب است که بدانید راه ترقی وپیشرفت برخی دستگاههای تخصصی نظیر اداره ورزش وجوانان جذب اعتبارات بیشتر برای تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی و مساعدت مالی به هیاتهای ورزشی ورفع مشکلات ودغدغه های جدی جوانان بعنوان بخشی از وظایف مهم و ذاتی این دستگاه تخصصی است،باور کنید که عزل مدیر دستگاه با نگاه قومی وسیاسی ،وگماردن مدیر جدید بدون پشتوانه  تخصصی و هنر مدیریتی، آن هم تنها بر اساس فاکتورهایی که خودتان تعریف کرده اید ،ظلمی نابخشودنی در حق ورزش وجوانان استان محسوب خواهد شد.
 
آقای نماینده محترم مردم!نگاه غیر فنی وغیر تخصصیی به مقوله مهمی نظیر ورزش وجوانان سم کشنده ایست برای این دستگاه !شما براساس کدامین اصل مدیریتی می خواهید فردی را که بعنوان نیروی خدماتی در این دستگاه مهم استخدام شده است ،حال تنها به بهانه وابستگی قومی و فعالیت درستاد انتخاباتی اتان در مسند مدیریت ورزش وجوانان شهرستان مرکز استان بگمارید؟ شما چه جوابی برای ورزش درحال افول استان وجوانانی در صف ازدواج وهزاران مشکل تلنبار شده آنان خواهید داشت؟
 
آقای نماینده محترم !خوب به یاد بیاورید که چه قول ووعده هایی به مردم محروم استانمان دادید! آقای محترم! اولویت اول استان ،بیکاری و مشکلات خانمانسوز اقتصادی و کشاورزی ودامداری بی رونق و کارخانجات صنعتی کوچک وبزرگ تعطیل شده و شهرداری های بدهکار ودر آستانه ورشکستگی و شهرهای بی رنگ ورونق وزوار در رفته و جاده های باریک پر تلفات،کارگران بیکار شده ونفت وگاز غارت شده استان و....دردهای مزمنی است که دهها چون تورا با شعار حل این مسایل ومشکلات روانه مجلس نمود و پس از یازده دوره مجلس دریغ از زره ای توجه و درمان این همه درد !
 
آقای نماینده محترم ! باور کنید اولویت مردم ما جابجایی مدیر نیست !اگر صادق هستید و می خواهید برای مردم استانت موثر واقع شوید وچهار سال دیگر شرمنده آنان نشوی به جای جابجای مدیر قدری هم اعتبار برای استان جابجا کن ! سهم در آمدی استان از منابع بی نظیر نفت وگاز را به استان تزریق کن !سهم استان از اعتبارات زیرساختهای اربعین را مطاابه گر باش !به فکر رونق کشاورزی وصنعت استان باش !سال از سه چهارم گذشته وهنوز اعتبارات عمرانی استان تخصیص نیافته است ! باورکنید اگر این مسایل مرتفع شوند مردم با مدیران فعلی هیچ مشکلی نداشته ونخواهند داشت .
 
ومخلص کلام اینکه آقای نماینده محترم !دردهای استان  سالهاست که احصاء شده اند و هنر مدیریت وخوب بودن در احصاء وبازشماری چندباره آنان نیست!بیایید یکبار هم برای وجدانتان که شده ایثارگرانه از کنار منافع شخصی وحزبی و قومی بگذرید وقدری هم برای درمان  دردهای  مردم این دیار محروم تلاش کنید .بجای اینکه فریاد کننده دردهای بیشماراین مردم  بر بام بهارستان باشید، با معامله بر سر منافعشان وسر دادن شعارهای پوپولیستی که از قضا دیگر درسپهر کشور واستان خریداری ندارند ،نمک بر زخمهایشان نپاشید!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
درودبرشما خداوندشاهداست همسرمن به عنوان یکی ازپرتلاش ترین مدیران استان وباکارنامه درخشان کاری به حدی تحت فشارنمایندگان واطرافیان آنها قرار داردکه عنوان میکنداگرمطمئن شودفردشایسته وتوانمندی جایگزینش میشودازکارکناره میگیرد.
آزاد ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
نگارنده محترم.
زمانیکه مدیر راهداری را تغییر دادن شما کجا بودین . چرا اون تغییرات رنگ و بوی قومی نداشت.
چرا هر کی از ایل و تبار و تفکرات شماست دمکرات و شایسته سالار است هرکی غیر این باشد با انگ قوم گرایی و الفاظ مشابه محکم مینمایید.
تابحال کدام مدیر با دخالت مستقیم این نماینده تغییر کرده اگر وجدان داری نام ببر که نیست.ولی از طیف مقابل و زمانیکه این نماینده خارج از کشور بود ظرف سه شبانه روز مدیر جابجا شد و صدایی از کسی در نیامد.
درجریان رابطه قومی و فامیلی شما با مدیر فعلی ورزش و جوانان نیستم ولی نمی توانم باور کنم که انتقاد شما از یر دلسوزی برای مردم و در راه رضای خدا باشد
آزاده باشیم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ارائی که با پول وابزارهای خاص بدست بیاید نتیجه اش این است
یک نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
متأسفانه نوع فرهنگ غالب در استان ایلام به گونه ای است که اقوام و قبایل خود را رقیب سرسخت تصور میکنند. قسمت عمده ای از حرکات نابجای نمایندگان مردم در خانه ملت ناشی از فشار های قومی است و به ناچار دست به تحرکاتی می زنند که تنها نتایج مثبتی برای جامعه استان ندارد. مردم استان ایلام با قبول اینگونه حرکات تاکنون در صدد رفع و چاره جویی نبوده اند. الیته باید خاطر نشان کرد که دولتهای گذشته بجز( دستجات نظامی و انتظامی) ملاکی برای تشخیص خوب و بد در سیستم اداری قرار نداده اند.
بی توجهی به تجربه و تخصص و نگاه صرف قومی و حزبی لطمات جبران ناپذیری را به بدنه استان ایلام وارد نموده و تعویض بی رویه و غیراصولی مدیریان و مسئولین استان به ابزاری قدرتمند برای نمایندگان مردم مبدل گشته است.
فارغ از اینگونه مسائل، متأسفانه سیاسیون این استان تنها به ژست گرفتن های سیاسی بسیار اهمیت می دهند و بیشتر وقت و انرژی خود را صرف رقابت بی حاصل و طعنه زدن های زنانه در بازار مطبوعات نموده اند.
به نظر اینجانب تمام افراد جامعه ایلام بایستی برای تغییر رویه نمایندگان از ارضای نیازهای شخصی به سمت سوی مجلس نشینی و جذب اعتبارات استان تلاش بنمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار