رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جوان‌هایی که به سن ازدواج می‌رسند یا از زمان ازدواج آن‌ها می‌گذرد دچار آشفتگی می‌شوند به خصوص در خانم‌ها این احساسات بیشتر بروز می‌کند.
کد خبر: ۳۴۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 11 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد افشار صبح امروز در همایش کارگاه زنان و خانواده با عنوان «بالا رفتن سن ازدواج و پیامد‌های آن» با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خدا از جنس خودمان موجودی خلق کرد تا با هم به آرامش برسیم.

وی آرامش را مقدمه تمام پیشرفت‌های بشر عنوان کرد و گفت: جوان‌هایی که به سن ازدواج می‌رسند یا از زمان ازدواج آن‌ها می‌گذرد دچار آشفتگی می‌شوند به خصوص در خانم‌ها این احساسات بیشتر بروز می‌کند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بعضی‌ها هدف از ازدواج را کامل شدن می‌دانند، اما این یک شعار است براساس آیات قرآن ازدواج برای رسیدن به آرامش با جنس مخالف است.

استاد احکام و اخلاق، حوزه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این همایش، اظهار داشت: زن و مردی که دیر ازدواج می‌کنند دچار وسواس می‌شوند، به‌ندرت تن به ازدواج می‌دهند.

زهرا جانجانی مباحث معیار ازدواج را آرامش دانست و گفت: در سال 1365 سن ازدواج برای آقایان 25 سال برای خانم‌ها 21 سال اعلام شد، اما سال گذشته سن ازدواج 30 سالگی برای آقایان و 29 سالگی برای خانم‌ها اتفاق افتاد.

وی به بررسی علل بالا رفتن سن ازدواج پرداخت و ادامه داد: براساس آمار عدم پوشش خانم‌ها، مسائل اقتصادی و نبود مسکن از علل بالارفتن سن ازدواج است و عده‌ای نیز درس خواندن را برای ازدواج بهانه می‌کنند.

این استاد اخلاق با اشاره به بالا رفتن توقعات جوانان برای شروع زندگی مشترک، تصریح کرد: در گذشته زوجین با خانواده‌ها زندگی می‌کردند و با کنار گذاشتن تجملات و اقتصادی ضعیف، زندگی آسانی را داشتند.

 مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه یک‌روزه آشنایی دانشجویان با ازدواج دانشجویی است.

عبد‌الله محمدی با بیان اینکه بیشتر دانشجویان فکر می‌کنند در زمان دانشجویی نمی‌شود تشکیل زندگی داد، اظهار داشت: اگر تفاهم باشد و شرایط سخت گرفته نشود، می‌توان زندگی را با کم‌ترین مشکلات شروع کرد و به یاری خدا ادامه داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار