رییس اتاق بازرگانی ایلام؛
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت اصلاح برنامه رونق تولید تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 11 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شعبان فروتن در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ایلام گفت: دولت هیچگونه منابعی برای رونق تولید به صورت ویژه در نظر نگرفته است تا در اختیار بانکها قرار دهد، به نحوی که بانکها کما فی سابق براساس رویه های خود عمل می کنند.

وی ادامه داد: برخورد بانکهای عامل با واحدهای مشکل دار و راکد در بخش صنعت و کشاورزی استان ایلام مانند برخورد با واحدهای فعال و سرپا است.

وی اظهار کرد: موضوع بعدی بحث کوتاه بودن زمان برگشت وام بوده به نحویکه زمان بازپرداخت این وامها یکساله است، این تسهیلات با نرخ معمولی مصوب بانکها به متقاضیان پرداخت می شود.

رییس اتاق بازرگانی ایلام پیشنهاد کرد، با اصلاح برنامه رونق تولید، به عنوان مثال دولت می تواند بخشی از سود تسهیلات را به بانکها تقبل کند (پنج تا هفت درصد) و از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ کند تا هم بانکها برای پرداخت تسهیلات به تولیدگران راغب شوند و هم اینکه فعالان اقتصادی انگیزه لازم برای اخذ تسهیلات داشته باشند.

فروتن اظهار کرد: انتظار ما این است که استان ایلام بتواند از مزایای رونق تولید در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی بیشتر بهره مند شود که این امر نیازمند این است که سیاست های مالیاتی، بیمه ای و گمرکی ویژه و مزیت داری برای تولید در استان فراهم شود.

وی پیشنهاد کرد شعبه ای ویژه برای رسیدگی به وضعیت مسائل حقوقی و کیفری واحدهای تولیدی و فعالان تجاری فعال شود.

وی همچنین در مورد دستور کار جلسه در خصوص رسیدگی به مشکلات مرز مهران نیز گفت: مهران می تواند به گرانیگاه توسعه تجارت با عراق تبدیل شود ، بنابراین ضرورت داردکه با حساسیت بیشتری نسبت به رفع مشکلات مرز مهران با تلاش مضاعفی اقدام شود تا شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم.

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: با توجه به شرایط حاکم بر مرز مهران می طلبد که کلیه امور مرزی به یک دستگاه براساس اختیارات کامل واگذار شده و بررسی امور نیز از طریق آن دستگاه پیگیری شود.

فروتن افزود: محدوده محوطه گمرکات برای راحتی تخلیه و بارگیری و ورود کامیون های کالا در مرز بیشتر شود تعداد دربهای ورود و خروج افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ضرورت دارد که کلیه مشکلات مرزی مهران در نشستی تخصصی با حضور مسوولان و کارشناسان دستگاه های مرتبط و تجار و بازرگانان بزودی بررسی و راهکارهای لازم برای رفع آنها اتخاذ شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست از عزم جدی دولت برای حمایت از تولیدگران خبر داد.

محمدرضا مروارید گفت: دولت با تمام توان بدنبال این است که مشکلات بخش تولید و کشاورزی رفع شود تا شاهد شکوفایی اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار باشیم.

وی در ادامه به مشکلات بخش تجارت اشاره و اظهار کرد: تلاش می شود که دو مرز دیگر در استان ایلام و مجاورت کشور عراق شامل شهابی و چیلات در آینده نزدیک راه اندازی وفعال شود.

استاندار ایلام افزود: بدون تردید فعال کردن این دو مرز می تواند در توسعه مراوده های تجاری و اقتصادی با کشور عراق بسیار موثر واقع گردد.

مروارید ابراز امیدواری کرد با همکاری دولتمردان و فعالان بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی بتوان در آینده فرصت های جدیدی برای رونق اقتصادی منطقه فراهم شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: 530 میلیارد ریال تسهیلات تاکنون به 73 واحد تولیدی در دو بخش صنعت و کشاورزی در قالب برنامه رونق تولید پرداخت شده است.

یاراله نصیری افزود: 50 واحد صنعتی و کشاورزی در استان ایلام نیز در نوبت ارائه مدارک به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید قرار دارند.

دادستان ایلام نیز در این نشست گفت: گروه مشاوره ای برای رسیدگی به مشکلات بخش تولید و تجارت در استان ایلام تشکیل شود و به صورت کارشناسی شده مسائل و مشکلات را بررسی کند.

حشمت اله شریفی افزود: ستاد حمایت از سرمایه گذاری در دادگستری استان ایلام فعال است و این ستاد همواره بدنبال حمایت و پشتیبانی از جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ایجاد شعبه ویژه برای رسیدگی به مسائل فعالان بخش خصوصی در دادگستری استان در دست بررسی است.

مدیرکل امور شعب بانک ملی ایلام نیز در این نشست از آمادگی بانکهای این استان در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی به منظور حمایت از تولید خبر داد.

علی اشرف یوسفی گفت: کارهای مطلوبی در بانکهای عامل برای حمایت از تولیدگران انجام شده که این اقدام مستمر خواهد بود.

وی ادامه داد: بانکهای عامل در استان ایلام برای ارائه تسهیلات به طرح های توجیه دار اقتصادی آمادگی لازم دارند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار