رییس اتحادیه علمای یمن:
رییس اتحادیه علمای یمن ، خواسته به حق مردم یمن مبنی بر استقلال از سلطه را عامل تجاوز عربستان سعودی به خاک این کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۳۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 12 May 2015

به گزارش ایرنا ، علی یحیی شرف الدین شمس الدینی در همایش نگاهی به انقلاب یمن در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: مطالبه مردمی استقلال حکومت که پیش تر تابع آل سعود بود عامل بحران امروز یمن است.

وی افزود: علی عبدالله صالح استان های عسیر ، نجران و جیزان را در اختیار عربستان قرار داده بود به طوری که حتی نیروگاه های آنها از گاز یمن استفاده می کردند اما در چند روز گذشته تنها یک قبلیه یمنی با 100 مرد مسلح توانست جیزان را از اشغال سعودی ها آزاد کند.

رییس اتحادیه علمای یمن اظهار کرد: تجاوز عربستان دلایل دیگری هم دارد که ذخایر نفتی قابل توجه ، موقعیت استراتژیک یمن و تنگه باب المندب و سقوط 30 هزار نفر از مزدوران سعودی از راس حاکمیت این کشور از جمله آنهاست.

او بیان کرد: 10 هزار شهید و مجروح تنها گوشه ای از جنایت های صورت گرفته طی تجاوز به خاک یمن است و این در حالی است که امروز شاهدیم رسانه های کشورهای عربی تلاش می کنند سرپوشی بر جنایت های رخ داده بگذارند تا مردم از حوادث با خبر نشوند.

شمس الدینی در ادامه افزود: شهید سید حسین بدرالدین حرکت انقلابی مردم یمن را با پایه گذاری انصار الله در استان سعده از سال 2004 آغاز کرد و امروز به بزرگترین جنبش مردمی در یمن تبدیل شده که نشات گرفته از تفکرات امام خمینی (ره) و شعاع نوری از انقلاب اسلامی می باشد که انقلاب یمن را پیش می برد.

وی گفت: انصار الله خواستار فرهنگ قرآنی بود و از این رو در گام اول تربیت روحی و معنوی را در دستور کار قرار داد ، سپس آشنایی با اهل بیت ، دشمن شناسی و سپس شعار الله اکبر ، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و اسلام پیروز است سر لوحه مبارزات این جنبش مردمی قرار گرفت.

استاد دانشگاه صنعا افزود: مطالبه استقرار حاکمیت اسلامی در یمن خطری برای آمریکا بود و از این رو عربستان مزدوران محلی و علی عبدالله صالح را به مقابله با حرکت مردمی ترغیب کردند ، سعودی ها برای 50 سال تلاش کردند تا تفکر وهابیت را به یمن منتقل کنند اما در این هدف خود ناکام ماندند.

او اظهار کرد: انصار الله توانست با بسیج عمومی 12 هزار نفر از القاعده و داعشی ها را از بیش از 10 استان پاکسازی کند و این عدم توفیق تکفیری ها زنگ خطر را برای عربستان به صدا درآورد و به دنبال این امر دستور کشتار مردم بی گناه و از بین بردن متفکرین انقلاب صادر شد.

عضو هیات موسس انصار الله یمن عنوان کرد: مقام های سعودی تصور می کردند با اولین حمله هوایی انصار الله به آنها پاسخ خواهد داد و با این حربه می خواستند القا کنند که شیعیان به حرمین شریفین تجاوز کردند و با این ترفند جنگ شیعه و سنی را که صهیونیست ها به دنبال آن بودند برپا کنند.

وی افزود: تلاش برای تشویش افکار عمومی دنیا در مورد بحران یمن با درایت سید عبدالملک رهبر انصار الله مبنی بر تقسیم جنگ به دو جبهه داخلی و خارجی موجب خروج پاکستان و مصر از ائتلاف شد و نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

شمس الدینی در ادامه گفت: روز گذشته انصار الله در بیانیه ای ارتش را در حالت آماده باش قرار داده و اعلام کرده اگر عربستان طی آتش بس پنج روزه اجازه ورود غذا و دارو را ندهد پاسخ قاطعی داده خواهد شد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان اردبیل نیز در این همایش گفت: جهان اسلام دشمن واحدی در برابر خود دارد که تا امروز دشمنی خود را تا این حد اثبات نکرده بود و شاهدیم که منافقان را با خود همراه کرده است.

محمد روحی افزود: حرکت های سیاسی بسیاری در سال های اخیر در دنیا رخ داده و اگر به عنوان نمونه بحران اکراین و یمن را با یکدیگر مقایسه کنیم به رفتارهای دوگانه پی خواهیم برد.

وی گفت: از آنجایی که اکراین را خودی می دانستند خواستار اتمام درگیری ها و اعلام آتش بس شدند اما در کشور مسلمانی مانند یمن نه تنها دنبال پایان جنگ نیستند بلکه خواهان شعله ورتر شدند آتش هستند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان اردبیل اظهار کرد: کاهش جمعیت مسلمانان و ضربه به پیکره اسلام و سپس شیعه جزو نظریات صهیونیستی است که از جمله در جنگ افغانستان ، عراق ، سوریه و امروز در یمن دنبال می شود و از این رو باید در زمینه اسلام شناسی و شیعه شناسی محتاطانه برخورد کنیم.

او گفت: برخی کشورها به جای صرف پول ها به منظور عمران داخلی پول های نفتی را به جیب غربی ها سرازیر می کنند و این یکی دیگر از هدف های جنگ افروزی هاست.

روحی بیان کرد: در واقع جنگ های عراق، سوریه و یمن چند منظوره هستند و برای سرکیسه کردن کشورهای مسلمان و تضعیف اسلام راه افتاده اما این اهداف محقق نخواهد شد چرا که اسلام دین خداست و ذات باریتعالی وعده محافظت از آن را داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار