کد خبر: ۳۳۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 06 December 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به ضرورت جذب مشارکت‌های مردمی در توسعه بیش از پیش فضاهای آموزشی و مدارس گفت: طرح استانداردسازی مدارس به صورت پایلوت در استان یزد اجرا می‌شود.داود نعیمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به این که در حال حاضر پنج میلیون مترمربع پروژه نوسازی و احداث مدارس جدید در دستورکار سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور است، اظهار کرد: بالغ بر 30 درصد طرح‌های در دستور  کار این سازمان به خیرین واگذار شده است.

وی اجرای طرح بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور را از جمله اولویت‌های جدی سازمان نوسازی مدارس کشور دانست و بیان کرد: از ابتدای آغاز به کار این طرح تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان در حوزه مقاوم‌سازی مدارس کشور هزینه شده است.

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تقویت مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور را یکی دیگر از رویکردهای جدی این سازمان در سطح کلان عنوان کرد و ادامه داد: جذب و جلب حمایت‌های مردمی از جمله اقدامات در دستور کار این سازمان است.

این مقام مسئول با بیان این که سند تحول بنیادی آموزش و پرورش با شش زیر نظام تدوین و تنظیم شده است، اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های فضای آموزشی مدارس از جمله زیرنظام‌های تعیین شده در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است.

نعیمی ساماندهی و متناسب‌سازی فضاهای موجود مدارس را از دیگر زیرنظام‌های مشخص شده در سند تحول بنیادی دانست و بیان کرد: سازمان نوسازی کشور بر این باور است که در اولین گام به استانداردسازی فضاهای موجود آموزشی در سطح کشور بپردازد.

وی در ادامه استان یزد را از جمله استان‌های برخوردار کشور از نظر نیروهای انسانی متعهد و متخصص و تعداد دانش‌آموزان نرمال عنوان کرد و گفت: طرح استانداردسازی مدارس کشور به صورت پایلوت در استان یزد اجرا می‌شود.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: در دوره جدید 5500 میلیارد تومان در سطح کشور برای ایمن‌سازی و استانداردسازی مدارس هزینه شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود نگهداری از ظرفیت‌های موجود را از دیگر دغدغه‌های مربوط به سازمان نوسازی مدارس کشور دانست و افزود: در قالب سند تحول بنیادی آموزش و پرورش نگهداری از مدارس به عهده دو مدیرکل نوسازی و آموزش و پرورش استان‌ها گذاشته شده است.

نعیمی در ادامه گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان شش ماهه نخست امسال، پنج هزار و 900 طرح در قالب 33 هزار کلاس درس با زیربنای چهار میلیون 700 هزار مترمربع و اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان استانداردسازی شده است.

وی با اشاره به این که بیش از 32 درصد طرح‌های در دست اقدام به خیرین واگذار شده است، اظهار کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور از دیگر اقدامات در دستور کار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور است.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور در مورد استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 درصد مدارس استان یزد به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار