نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مهمترین مصیبت هایی که پس از رحلت پیامبر (ص) متوجه اهل بیت شد غصب خلافت بود، تاکید کرد: رحلت پیامبر اگر چه برای مسلمانان دردناک بود ولی مصایبی که پس از آن متوجه دختر بزگوارش حضرت فاطمه(س) شد به مراتب سنگین تر بود و از همان دوران پایه گذاری ظلم علیه اهل بیت گذاشته و متوجه تمامی اهل بیت شد و امروز نیز متوجه شیعیان است.
کد خبر: ۳۳۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 28 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی دوشنبه شب در آیین ویژه عزاداری و سوگواری سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه اهل بیت(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) واسطه مستقیم اتصال بشر با خداوند است که با گرفتن وحی از اقیانوس نظام وحیانی برای هدایت بشر از گمراهی و جهالت تلاش کرد.
 
وی ادامه داد: پیامبر (ص) از همان آغاز رسالتش نسبت به جانشین و وصی بعد از خود مداوم سخن گفتند و غدیر روشن ترین واقعه در این زمینه محسوب می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: ایشان، حضرت علی(ع) را بعنوان ولی و جانشین بعد از خود معرفی کردند اما بعد از رحلت ایشان جریان مرموزی بین امت اسلامی ایجاد و آنها را به انحراف کشید بطوریکه آثار شوم این جریان نفاق پس از گذشت یک هزار و 400 سال همچنان باقی است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مصیبت هایی که پس از رحلت پیامبر (ص) متوجه اهل بیت شد غصب خلافت بود، تاکید کرد: رحلت پیامبر اگر چه برای مسلمانان دردناک بود ولی مصایبی که پس از آن متوجه دختر بزگوارش حضرت فاطمه(س) شد به مراتب سنگین تر بود و از همان دوران پایه گذاری ظلم علیه اهل بیت گذاشته و متوجه تمامی اهل بیت شد و امروز نیز متوجه شیعیان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: پس از تشکیل حکومت اسلامی در ایران بنام تشیع و ولایت در طول 38 سال گذشته، نظام سلطه با تحریک وهابیت هر جنایتی را که توانسته انجام داده اند.
 
امام جمعه ایلام یادآور شد: در عراق هم که کشوری شیعه است برای نخستین بار با فتوای مرجعیت مردم رژیم بعث را کنار زده و حکومت مردمی تشکیل دادند اگر چه غرب قصد تقسیم عراق را داشتند اما با هوشمندی رهبری معظم انقلاب امروز عراق از یک حکومت مستقل برخوردار است.
 
وی با اشاره به تشکیل گروه تروریستی داعش از سوی استکبار و صهیونیست ها افزود: جنایات داعش علیه اسلام و مسلمانان در طول تاریخ بی سابقه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی اضافه کرد: امروز فرهنگ اهل بیت و معارف آن جهانی شده و استکبار جهانی و نظام سلطه با تهاجم نظامی و جنگ روانی نیز در مقابل این فرهنک کاری از پیش نمی برند.
 
وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی با حضور 20 میلیون زائر در عراق بعنوان یکی از کشورهای نا امن گفت: مردم دنبال دادگری و حق هستند و بر خلاف تلاش استکبار ندای اسلام خواهی در سراسر جهان در حال پیچیدن است.
 
در این آیین شرکت کنندگان پس از برگزاری آیین عزاداری و سوگواری، نماز مغرب و عشاء را به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه کردند./ف
برچسب ها: مصیبت ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار