مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در ماه های پایانی سال شاهد افزایش چشمگیر صادرات خواهیم بود.
کد خبر: ۳۳۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 28 November 2016
خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیاوش رضوانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا اظهار داشت: در هشت ماه امسال حدود چهار هزار و 100 تن کالا شامل چوب، کاغذ، آهن آلات و غلات به طور عمده شامل ذرت و جو از طریق بندر نوشهر در استان مازندران وارد کشور شده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ادامه داد: واردات در بندر نوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 28 درصدی همراه بوده است.
وی خاطرنشان کرد : بیشترین دلیل کاهش واردات از طریق بندر نوشهر به ممنوعیت دولت مبنی بر واردات غلات مربوط می شود که از شهریور ماه با آزاد شدن واردات برخی غلات، تخلیه کالا در بندر نوشهر در مقایسه با پنج ماهه نخست سال سرعت بیشتری گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه فصل پاییز رشد خوبی در واردات کالا داشته ایم، اعلام کرد: بیشترین میزان تخلیه کالا در سال جاری به دو ماهه اخیر مربوط می شود.
 
رضوانی درباره صادرات نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع پنج هزار و 500 تن کالا از طریق بندر نوشهر صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد : این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش 55 درصدی بارگیری کالا در بندر نوشهر را نشان می دهد.
پارسال در مجموع دوازده ماهه سال، 18 هزار تن کالا از طریق بندر نوشهر صادرات انجام شده بود.
مدیر اداره بندر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: بیشترین کالاهای صادر شده از طریق بندر نوشهر از ابتدای سال تاکنون شامل کنسانتره سیب، رب گوجه و کشمش بوده است.
وی گفت : این کالاها به طور مشخص به کشور روسیه به عنوان بازار اصلی هدف صادرات ایران از طریق دریای خزر انجام می شود.
 
بسته بندی نامناسب؛ مهمترین مشکل کاهش صادرات بنادر مازندران
 
رضوانی ادامه داد : بخش عمده ای از مشکلات صادرات به بنادر استان مربوط نمی شود چرا که بنادر استان مازندران به تمام زیرساختهای لازم جهت صادرات از جمله سردخانه، کانتینرهای یخچال دار و ... مجهز هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: عمده مشکلات صادرات به نحوه بسته بندی محصولات به ویژه میوه ها مربوط می شود.
در بخش بسته بندی میوه ها، استانداردهای لازم رعایت نمی شود و صادرکننده ها آنطور که بازار روسیه انتظار دارد، محصولات خود را با بسته بندی مناسب صادر نمی کنند که همین امر کاهش تقاضای آنها را به همراه دارد.
 
این مقام مسئول در استان مازندران بیان کرد: میوه های مازندران از بهترین کیفیت برای صادرات برخوردار است که در صورت رعایت استانداردهای لازم در بخش بسته بندی شاهد تحولی اساسی در بخش صادرات میوه به روسیه خواهیم بود.
وی کاهش ارزش پولی روسیه را یکی دیگر از دلایل کاهش صادرات به این کشور عنوان کرد و گفت: از آنجا که ارزش پول روسیه به دلیل جریان های سیاسی اخیر کاهش یافته در نتیجه تمایل صادرکنندگان میوه برای صادرات به این کشور کاهش یافته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران بیان داشت: صادرات میوه با قیمت پایین برای صاحبان کالا مقرون به صرفه نیست.
وی همچنین صادرات مرغ و گوشت قرمز از استان مازندران به کشور روسیه را جزء اهداف تعیین شده استان برای صادرات به روسیه از طریق بنادر این استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد تحقق این امر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار