معاون سیاسی،امنیتی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت:نام امام حسین (ع) امروز در اقصی نقاط عالم طنین انداز است و فرهنگ اربعین به عاملی تعیین کننده برای نجات بشریت تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۳۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 28 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روز یکشنبه در سوگواره استانی شعر اربعین در شهر سرابله اظهار کرد: عظمت و جایگاه اربعین حسینی امروز از جهان اسلام نیز فراتر رفته و مورد توجه تمامی ادیان قرار گرفته است.
 
به گفته وی، انسان های مختلف با وجود داشتن مسلک گوناگون نسبت به حسین بن علی (ع) عشق می ورزند مگر کوردلان و انسان های خبیثی همچون گروه های تکفیری و داعشی که دست پرورده استکبار جهانی هستند.
 
وی افزود: نام امام حسین (ع) امروز در اقصی نقاط عالم طنین انداز است و فرهنگ اربعین به عاملی تعیین کننده برای نجات بشریت تبدیل شده است.
 
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به حساسیت رهبری معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات ریاست جمهوری و همچنین پیگیری های معاون اول رئیس جمهوری مسئولیت برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین بدلیل چند وجهی بودن آن به وزارت کشور محول شد که با درایت، تعهد و تسلط وزیر کشور سردار ذوالفقاری که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند به عنوان رئیس ستاد مرکزی اربعین تعیین شدند.
 
کلانتری یادآور شد: این ستاد با حضور نمایندگان 25 دستگاه کشوری و لشگری شکل گرفت و در استان ایلام نیز کمیته های 11 گانه با هماهنگی و همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی تمام تلاش خود را برای اجرای باشکوه آن بکار گرفتند.
 
وی اضافه کرد: حمایت های اعضای شورای تامین ، پیگیری ها و تلاش مجدانه استاندار باعث شد امسال با سازمان دهی بسیار بهتری به استقبال زایران اربعین برویم.
 
معاون استاندار ایلام گفت: اهتمام جدی وزیر کشور و اعضای مرکزی ستاد اربعین مبنی بر رعایت قانون و احترام به توافقات به عمل آمده با کشور عراق باعث شد تنها کسانی که دارای روادید مورد نیاز هستند، بتوانند از مرز خارج شوند.
 
کلانتری ادامه داد: در این بین جمعیت کثیر مشتاقی که بیش از چند ده هزار نفر برآورد می شدند وارد میدان اربعین و پایانه مرزی مهران شدند، برای جلوگیری از ضایع نشدن حق افرادیکه با مدرک به مرز مهران مراجعه کرده بودند تدابیر جداگانه ای اتخاذ شد.
 
وی اظهار کرد: اگر نبود تدابیر رئیس و اعضای شورای امنیت کشور و ستاد مرکزی اربعین و همچنین اعضای شورای تامین استان ممکن بود حوادث تلخ و ناگواری اتفاق بیفتد که نه تنها مرز را برای مدت های مدیدی تعطیل می کرد بلکه تدبیر و حیثیت نظام را نیز زیر سوال می برد و استان حماسه ساز ایلام و مرز پر افتخار مهران که اینک دروازه ورود به عتبات عالیات است به گونه ای دیگر در اخبار و تریبون ها معرفی می شد.
 
معاون استاندار ایلام افزود: در صورت بروز این مساله همگان حق داشتند که مسئولان و دست اندرکاران را به بی تدبیری متهم کنند.
 
کلانتری یادآور شد: خداوند متعال را شاکریم با تصمیمات خردمندانه و اقدامات مدبرانه در آن شرایط سخت و پیچیده نه احدی از مردم عزیز با خطری مواجه شد و نه نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی حاضر در مرزهای 2 کشور دچار مشکل و آسیب شدند چرا که به تعبیر رهبری معظم انقلاب حریم مرز ناموس کشور است.
 
وی تاکید کرد: اینک جا دارد به این برگ زرین حماسه که به تاریخ ارزشمند و پرافتخار ایران و ایلام افزوده شده خدای متعال را سپاسگذاری کنیم.
 
وی افزود: بطور قطع اینجانب بعنوان کوچکترین عضو مردم این استان و همه دست اندرکاران خدمتگذار در ستاد اربعین استان که توفیق داشتیم خادم زائران اربعین حسینی از ابتدا تا انتها در کنار مردم بزرگوار استان ایلام و مشهد شهیدان مهران قهرمان و شهرهای مسیر تردد باشیم اطلاعات جامعی را تقدیم مردم شریف و گزارش کامل اربعین 95 را به محضر مقامات کشور خواهیم رساند.
 
معاون استاندار ایلام گفت: تامین شرایط حضور زائران اربعین در سایه وجود امنیت، سلامت و رضایت مهمترین اولویت اعضای ستاد بود که در هر شرایطی برای تحقق آن گام خواهیم برداشت.
 
در این آیین تعدادی از شعرای استان ایلام اشعار خود را در موضوع عاشورا و اربعین قرائت کردند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار