کد خبر: ۳۳۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 25 November 2016
معاون توسعه روستایی ومناطق محروم نهادریاست جمهوری از ارائه لایحه ای به مجلس برای برداشت یک ونیم میلیارد دلار ازصندوق توسعه ملی برای کمک به طرح های اشتغال زایی روستاییان خبر داد.

سیدابوالفضل رضوی درحاشیه پنجاه وهفتمین نشست شورای عالی استان ها در گفتگو با خبرنگارایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان از ارائه لایحه دوفوریتی به مجلس برای کمک به اشتغال روستاییان اشاره کرد وگفت:درپی درخواست فرمانده قرارگاه اقتصادمقاومتی به رهبرمعظم انقلاب برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم، ایشان تصویب مجلس را خواستارشدند.

وی افزود:باتوجه به خواست نمایندگان مجلس برای جلوگیری از خالی شدن روستاهای کشور،امیدواریم این لایحه به زودی به تصویب برسد.

معاون توسعه روستایی رییس جمهور هم چنین به توافق با بانک ها برای وام به اشتغال زایی روستاییان اشاره کرد و اظهارداشت: برای هر استان 20میلیاردتومان درنظرگرفته شده که نرخ این وام 8 درصد است وبرای هرطرح تادومیلیاردتومان وام اعطا می شود.

به گفته رضوی بنابه توافقی که با پست بانک داریم تاپایان نیمه اول آذرماه مبلغ 300میلیاردتومان به طرح های اشتغال زایی روستاییان وام اعطامی شود که نرخ سود آن برای طرح هایکشاورزی 5تا7درصدوبرای سایرطرح ها7تا9درصداست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار