در همایش سالانه روسای کلانتری هاو پاسگاه های استان خراسان جنوبی عنوان شد؛
استاندار خراسان جنوبی بر لزوم جلب اعتماد و رضایت عمومی در جامعه تاکید کرد و گفت: برخوردهای تبعیض آمیز و رفتارهای دوگانه موجب نارضایتی و ایجاد مشکل در جامعه می شود و باید مسئولان و نیروی انتظامی به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 23 November 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش سالانه روسای کلانتری هاو پاسگاه های استان با بیان اینکه فرماندهان پاسگاه‌ها و روسای کلانتری‌های کار بسیار سخت و سنگینی انجام می‌دهند، اظهار کرد: امروزه مسائل اجتماعی نسبت به گذشته فراتر و پیچیده‌تر شده که این امر مسئولیت نیروی انتظامی را نیز بیشتر کرده است.
وی با اشاره به اینکه مأمورین نیروی انتظامی باید در اعتراضات و تجمعات صبوری داشته باشند، افزود: میدان داری در راستای نظم و امنیت کاری بسیار مشکل است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: علی رغم اینکه برخورد فیزیکی مأمورین انتظامی با متخلفین منجر به ختم قائله می‌شود اما با تدبیر و حوصله مدیریت بهتری شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه وضعیت کار در حوزه نظم و امنیت جامعه در دنیای امروز سخت و پیچیده شده است، بیان کرد: در چند ساله اخیر مراجعه به کلانتری‌ها و دادگستری‌ها روز به روز افزایش معنا داری داشته که نشان دهنده مشکلات اجتماعی متنوع در جامعه است.
مسئولان برخورد دوگانه و تبعیض آمیز با مردم نداشته باشند
پرویزی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مشکلات را به صورت مقطعی برطرف کنیم در دراز مدت آثار زیان باری بر جامعه مترتب خواهد شد، افزود: در اداراتی که سروکار بیشتری با مردم دارند و اعتراضات مردم نسبت به آن دستگاه‌ها بیشتر است باید توجه ویژه‌ای در درست انجام دادن وظایف مسئولین صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مسئولین در دستگاه‌های اجرایی نباید به هیچ عنوان برخورد دوگانه با مردم و ارباب رجوع داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان باید ضمن اینکه به وظایف خود به طور قانونی عمل کنند برخوردی یکنواخت هم با مردم داشته باشند که این مهم در دراز مدت موجب اعتماد و رضایت عمومی مردم خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر مردم در صحنه‌های مختلف حضور نداشته باشند جامعه تنها با نیروهای نظامی قابل کنترل نیست، گفت: هر دستگاهی که توانسته است با مردم ارتباط خوبی برقرار کند موفقیت بیشتری نیز داشته است و این جز با صبوری و رفتار درست میسر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز برخی دستگاه‌ها با مردم دچار چالش شده‌ایم، عنوان کرد: اقتدار به معنای قلدری نیست بلکه اخلاق و کرامت اسلامی و داشتن اطلاعات کاری اقتدار فرد مسئول را می‌رساند.
پرویزی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها با تعریف و تمجیدهای عامیانه نباید از رسالت اصلی خود غافل شوند، بیان داشت: خوشبختانه مدیریت منابع انسانی و اجتماعی در ناجای استان تا کنون خوب و تاثیرگذار بوده است.

دفاع و حمایت جدی از نیروی انتظامی بنای کار دولت است
وی ضمن اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طی شش ماهه آینده، تصریح کرد: مسئولیت برگزاری انتخاباتی پرشور و بی حادثه بر عهده نیروی انتظامی است و باید کلیه تمهیدات در این زمینه اندیشیده شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هماهنگی بیشتری در حوزه‌های شهرستانی با فرماندهان باید صورت گیرد، گفت: با وضع و امکانات موجود باید مدیریت درست داشته باشیم و از ظرفیت مردم نیز در رفع مشکلات استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه بنای دولت دفاع و حمایت جدی از نیروی انتظامی است، گفت: امنیت پایدارتر باید در جامعه برقرار شود و این جز با تعامل و همکاری بین مسئولان و مردم امکان پذیر نیست.
وی با تاکید بر اینکه با سیستم اداری نخواهیم توانست موفق عمل کنیم، افزود: سیستم اداری با استفاده از ظرفیت مردم کارآمد خواهدبود.
اجرای طرح ترافیکی در ایام پایانی صفر/ ۴۱ باند مواد مخدر در خراسان جنوبی متلاشی شد
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی   نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال تاکنون ۴۱ باند مواد مخدر در استان متلاشی شده، گفت: برای ایام پایانی ماه صفر طرح های ویژه ترافیکی در نظر گرفته شده است.
سردار مجید شجاع اظهار کرد: امروز  امنیت بسایر خوبی به لطف تدین و پای کار بودن مردم در سطح استان داریم وجود  دارد.
وی با بیان اینکه  نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی وظیفه برقراری نظم و امنیت را برعهده دارد، افزود: از ابتدای امسال بالغ بر 19 تن انواع مواد‌مخدر در استان کشف شده که این میزان کشف به نسبت مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مقابله و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در سطح کشور و استان در دستور کار جدی ناجا قرار گرفته، گفت: از ابتدای سال تاکنون با حمایت دستگاه قضایی در دو سطح کلان و خرده‌فروشی برخوردهای بسیار خوبی در سطح استان صورت گرفته است.
شجاع خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 41 باند توزیع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی شناسایی و متلاشی شده است.
وی به حوزه ارتقای امنیت اجتماعی  اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا طرح‌های بسیار خوبی در سال جاری اجرا شده و برای برقراری امنیت در مناسبت ها تمام نیروهای انتظامی به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش بوده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت یک محصول جمعی است و توسط خود مردم و دست‌اندرکاران و مجریان قانون تولید می‌شود، تاکید کرد: در حفظ و نگهداری امنیت مردم نقش بسزایی دارند.
شجاع به حضور کاروان های پیاده برای زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد اشاره کرد و افزود: براساس سنت چند سال گذشته در ایام پایانی ماه صفر و در ایام شهادت امام رضا علیه السلام کاروان های پیاده به سمت حرم رضوی در مشهد مقدس حرکت می‌کنند که برای این ایام طرح‌های ویژه ترافیکی در نظر گرفته شده است و تیم های آشکار و نامحسوس نیروی انتظامی در طول مسیر حضور دارند.
وی به کاروان های پیاده زیارتی امام رضا علیه السلام توصیه کرد از تردد در شب خودداری کنند و تمام تلاش نیروی انتظامی این است که هیچ حادثه ای در این ایام اتفاق نیافتد.
فرمانده  نیروی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری هر ساله همایش فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه ها، گفت: هدف از برگزاری این همایش ابلاغ رهنمودها و تدابیری است که در سطح ناجا امسال مطرح شده و همچنین پیگیری و ارزیابی اقداماتی که از ابتدای سال تا‌کنون انجام شده است.
شجاع بیان داشت: در این همایش از سه کلانتری و پاسگاه در سطح استان که نشان برنز جشنواره مکنا را کسب کرده‌اند تقدیر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار