جانشین فرمانده کل سپاه؛
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:با توجه به موج بالای بازگشت زائران از راهپیمایی بزرگ اربعین باید روند بازگشت آنها به شهرهای مبدا با کمترین مشکل و در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
کد خبر: ۳۳۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 17 November 2016
سردار سرتیپ حسین سلامی روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: روند بازگشت زائران اربعین از مرز مهران با توجه به حجم بسیار بالای زائران نیازمند مدیریت منسجم و یکپارچه است.
 
بازدید روز گذشته اش از مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان یادآور شد: تعداد خودروهای پارک شده در این 2 مرز به اندازه یک دهم خودروهای زائران در مرز مهران نیست و این تعداد خودرو نشانه حجم بسیار زیاد زائران در مرز مهران است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تجربه نشان داده بخش قابل توجهب از زائران اربعین بدلیل کوتاهی مسیر مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب می کنند که باید برای تسهیل در عبور و مرور و در صورت نیاز اسکان و پذیرایی آنها در سریعترین زمان چاره اندیشی شود.

سردار سلامی تاکید کرد: مدیران و مسئولان استان ایلام تجربه زمان جنگ و مدیریت بحران در شرایط اضطراری را دارند و در این مدت با وجود حجم بالای زائران در این شرایط حساس، تردد زائران را بسیار خوب مدیریت کرده اند.

سردار سلامی گفت: بخش زیادی از امکانات سپاه برای ارائه خدمات پذیرایی و اسکان و همچنین جابجایی زائران بازگشتی از عتبات عالیات در این مرز مورد استفاده قرار گرفته و در صورت نیاز امکان افزایش این خدمات نیز وجود دارد.

وی افزود: امروز موضوع راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی ابعاد گسترده و بین المللی پیدا کرده و علاوه بر شیعیان در میان اهل سنت نیز اشتیاق بسیاری زیادی برای حضور در این مراسم وجود دارد و مسلمانان کشورهای دیگر از جمله آذربایجان، روسیه، افغانستان و پاکستان نیز به تعداد زیادی در این مراسم شرکت کردند.

سردار سلامی اضافه کرد: ادامه روند تردد زائران و برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی با مدیریت و امکانات کنونی امکانپذیر نیست و برنامه ریزی دقیق و فشرده ایی برای برگزاری آن در سال های آینده نیاز است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در بدو ورود به مهران، از پایانه مرزی، نقطه صفر و آخرین وضعیت تردد زائران از این مرزی بین المللی بازدید کرد.

 از ساعت هفت صبح امروز مرز مهران برای تردد زائران اربعین به عتبات عالیات از طرف مقامات عراقی مسدود شده است و تنها امکان بازگشت زائران به کشور وجود دارد.

اکنون مسیرهای ارتباطی به استان ایلام در استان های لرستان و کرمانشاه مسدود شده و اجازه تردد به خودروهای زائران به ایلام و مرز مهران داده نمی شود و فقط اتوبوس های خالی برای انتقال زائران از مرز مهران به شهرهای مبدا از این مسیرها امکان پذیر است.

بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده اند این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار